RosaParasoll Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Min lille datter på snart 7 uker har alltid vært en liten fis til å spise.. Den første uken sovnet hun etter 4-5 min ved det ene brystet, etterhvert som hun ble større holdt hun seg mer våken, men spyttet det ut og begynte å hyle dersom jeg prøvde å friste med puppen.. Hun har jo hele tiden gått opp i vekt, men hun er ganske lang og slank, og lår og armer er liksom så "slappe", synes liksom at det er mer "hold" i alle andre babyer.. Litt vanskelig å forklare, men når jeg tar på lårene hennes så er det liksom ikke noe fett der.. Andre på hennes alder er liksom litt mer stappa.. Jeg begynte med MME på kvelden og natta, for å se hvor mye hun spiste og for å roe henne mer på kvelden.. Hun sover så mye bedre etter et måltid med erstattning.. Men hun spiser aldri mer enn maks 60 ml, helst et sted mellom 30 og 45 ml.. Jeg synes dette er lite og er redd for at hun får i seg for lite (spiser sånn ca hver 3 t) Føler ikke at helestasjonen tar meg og mine bekymringer på alvor ettersom hun får opp i vekt.. Det hender også at hun rett og slett spyr ned meg og henne etter et måltid, og jeg blir like livredd og fra meg hver gang.. Er det andre som har hatt samme eller lignende problem? Et annet lite problem; hun tuller fælt ved flaska, spytter den ut, tygger på tuten og virrer med hodet.. Vi prøver da alltid å ta henne opp for en rap, noen ganger kommer det andre ikke, men når vi da skal fortsette å mate, må vi krangle i flere minutter før hun spiser igjen. Det er ganske slitsom, hvertfall når ungen spiser lite i første omgang.. Noen tips?! Vil ikke at hun skal få dårlige forbindelser med flaska..
miepia30 Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Jenta mi på 11 uker er også småspist. Fikk melk raskt etter fødsel og hun gikk supert opp i vekt i starten. Men så syns jeg liksom ikke hun ble god og rund, ingen deilige babyvalker. Tok en kontroll veiing og hun hadde bare gått opp 30 gram på to uker.... Sjokk. Prøvde tilby pupp ofte men hun liker ikke småspising i hytt og pine, det ble bare rap og gulp og grønn bæsj av det. Så på dagtid får hun bestemme helt selv, men jeg sniker inn ett ekstra nattmåltid ved å vekke henne når jeg legger meg. Da gikk hun iallefall tilfredsstillende opp i vekt uka etter. Jeg har melk nok, det er henne det står på. Utrolig frustrerende når hun ikke vil ha. I dag hadde hun 7 timer puppenekt!!!! Da blir jeg stressa. Det skal sies at hun er veldig blid, smiler og ler og gråter ikke. Og hun er heller ikke sløv. Tenker hun ville vært grinete om hun sultes? Vurderer vektkontroll snart men samtidig hva er vitsen? Har jo melk i massevis så mme unødvendig og hun er for liten for grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå