Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når har dere/skal dere legge babyene på eget soverom om natten? Hva slags erfaringer har dere med dette?

Jeg har en jente på 5 mnd som vi nå vurderer å legge på eget rom, da hun blir mye forstyrret av oss både når vi legger oss og når pappaen står opp om morgenen for å dra på jobb.

Jeg kjenner likevel at jeg gruer meg litt, hehe, og er redd for å forstyrre de gode vanene vi har fått, da hun den siste uken har sluttet å spise på natten og stort sett sover uten mange oppvåkninger fra 18.30 - 06.00/06.30...

Sov babyene deres like bra/bedre da de fikk ligge på eget rom? Eller ble det en del nattevåk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet hadde jeg bestemt at lillemor ihvertfall skulle ligge på vårt rom til hun var 6 mnd - men slik gikk det ikke.....

Hun er nå 3 mnd og har sovet på eget rom siden hun var 7 uker. Rommet er rett ved siden av og vi har babycall i tillegg.

Alle sov mye bedre etter hun flyttet inn der om natten, da hun våknet av snorking, og jeg lå stiv som en stokk og turde ikke snu meg.

Hun begynte da og sove hele natten fra 19 - 06.

Vil absolutt anbefale dette :)

Skrevet

Takk for svar!

Godt å høre at andre har hatt positive erfaringer, har tidligere hørt at mange babyer sover bedre når de kommer inn på eget rom.

Merker at det blir dårligere søvn på meg når hun ligger inne hos oss, for ligger veldig anspent og prøver å være veeeldig forsiktig for ikke å venne henne, så snur meg nesten ikke i sengen, hehe ;-)

Jeg får nok bare manne meg opp og ta skrittet!!

Skrevet

Her la vi lille jenta vårs på eget rom da hun var 9 måneder, hun ble også forstyrret av oss når vi gikk å la oss, når vi hostet på natten osv... Det gikk helt supert å legge henne på eget rom, var verst for meg tror jeg;) Hun sover igjennom hele natten nå og er ikke våken heller;)) Var bare de første par nettene at hun våknet en gang;)

Lykke til;)

Skrevet

Ok, så godt å høre at dere har lykkes! :-)

Takk for det, nå gjenstår det bare å sette i gang (snart!) Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...