Gå til innhold

Hvilke votter bruker barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg som trodde at "votter er votter"... der tok jeg grundig feil!

Først kjøpte jeg vossatass votter på barnas hus, tenkte dette skulle være bra votter for det sa damen som jobbet der, og de var relativt dyre. De skulle være vannavstøtende og tåle ned til minus 20 grader. Vel, vi var ute på lørdag, da var det ca 1 varmegrad ute, og når vi kom hjem var lillegutt ISKALD på hendene.. så dette var jo penger rett i dass.

Så kjøpte jeg noen vanlige bomullsvotter med fleece inni, på h&m, disse var jo heller ingen suksess, fortsatt iskald på hendene. (men kan vel ikke regne med annet når de kostet 29 kr.. )

Nå gidder jeg ikke flere bomkjøp.. noen som har tips til hva jeg kan kjøpe, som holder på varmen og tåler litt regn og snø?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første vintern i barnehage syntes jeg "hjemmestrikka" ullvotter var det beste, sånne litt tykke 2-lags. De tåler jo ikke allverdens med vann, men hun var alltid god og varm på hendene når det var som kaldest ute. Fordelen med sånne votter er jo at de gjerne får litt bedre grep med disse, siden de er litt tynnere og lettere å bruke hendene med, enn f.eks tykke polvotter=) Jeg kjøpte mine på en lokal hobbymesse, men det finnes sikkert mange til salgs på nettbutikker som Epla f.eks.

Reimavotter har vi også hatt, men de ble nesten ikke brukt i fjor vinter, siden jeg syntes ullvottene funka mye bedre.

Skrevet

Vi er veldig glad i ullvotter på vår lillepie. De er varmest og mest isolerende når de er litt tovet. Der er også lettere å leke med. Hun er varm og god på hendene. Vi har også kjøpt litt større votter som trekkes over ullvottene på ekstra kalde dager. Ullvotter blir lett våte men er enklere å leke med.

Ellers har vi reimavotter og noen billigere alternativer.

Skrevet

Gutten vår bruker Reimavotter og det er de beste vi har prøvd. Fikk anbefalingen fra de som jobber i barnehagen, og tror aldri vi kommer til å bruke noen andre. De er dyre, tror det er 400 kr per par, men vi trenger bare ett par om vinteren (blir aldri våte gjennom) og lillebror kommer til å arve dem så det er vel verdt det. Kan ikke få anbefalt dem nok.

Skrevet

Vi har Reimavotter, men barnehagen til lillesnupp sier de er litt kalde de også. Vi bruker også ullvotter, tynne kjøpevotter (i ull) først og hjemmestrikkede ullvotter utenpå. Da er hun alltid varm, gjør ikke noe om de blir litt våte heller, de holder på varmen uansett. Lettere å leke ute med ullvotter også, med polvotter klarer hun knapt å holde en spade...

Skrevet

Hvilken str bruker han? Vi fikk et par mørkeblå reimavotter av besteforeldrene, og "noen" klarte å rive av lappene før vi prøvde. De er selvsagt for små :P Hvis du er interessert kan du få de for halv pris :)

Skrevet

Vel, jeg så at Hestra vottene har ull inni seg. De tror jeg er bra uten at jeg har prøvd den selv. Men på meg selv så bruker jeg hjemmestrikka ullvotter, gjerne doble. Og jeg fryser aldri på hendene. Min datter bruker og hjemmestrikka votter også har hun noen fra P.O.P. som er helt greie. Har aldri fått klage fra barnehagen om at hun er kald på hendene.

Skrevet

Mentha: veldig interessert!;) Vet ikke åssen str han bruker i reima votter, men han er snart 15 mnd gammel. I vossetass vottene så kjøpte jeg str Small (de gikk fra small - medium - large), i h&m vottene kjøpte jeg str 86. begge passer bra.. åssen str har du i reima vottene? Kunne jo gått å prøvd de på han i butikken å se hvilken str han må ha evnt ;)

Skrevet

Hmm de er str 1. Men hvis han er str 86 så spørs det vel om de passer. Junior her er 80, men han er en skikkelig plugg. Vottene hadde passet fint om vi fikk de på neven, men han har lubne lanker - for å si det sånn ;)

Skrevet

Eldste bruker hestravotter, minsten bruker reimavotter. Begge deler er kjempegode votter, men jeg synes Hestra er hakket bedre. Ullvotter bruker vi kun hvis vi skal gå en tur eller minsten skal sove i vogna. Snøen fester seg til ullvottene i store klumper, og vottene blir søkkvåte med en gang.

Skrevet

Her sverger vi til Hestravottene med ullfôr inni. Når det ikke er vått eller for kaldt bruker de gjerne hjemmestrikka ullvotter. Dersom vottene skulle bli litt våte så holder ulla dem fortsatt varm på fingrene:)

Skrevet

Mini her har hjemmestrikkede ullvotter (ivrig mormor) og barnehagen har faktisk skrytt av de og sier at det er den typen vott som fungerer på de når de er så små. Han har i tillegg reimavotter, men han får mye bedre grep i de hjemmestrikkede. Aldri kald på hendene i de hittil.

Skrevet

Om han blir så kald, bruk ullvotter inni vintervotter. Det har jeg selv alltid gjort når jeg har vært aktiv ute (bl.a. med hest).

Min datter har to par votter fra reima, en med bomull inni og kort modell, og den andre er en sånn klassiker som går høyt opp. Tror sistnevnte er varmere, da det ser ut til at foret inni er av ull.

Begge disse var ganske dyre, men så har jenta mi ikke vært kald ute enda, selv ikke i 10 minus:-)

Skrevet

Ifølge butikken så er str 2 i reimavotter fra 3-4 år, så de skal i prinsippet sikkert passe fra 1-2 år eller noe sånt. Litt usikker der, men det er som sagt bare det at vi ikke får det smaleste partiet over neven (der hvor strikken er), ellers er de passe (fikk såvidt til å dra den på på den ene hånda, men det var iltre protester, så det blir ingen flere ganger).

Skrevet

Vesla hater votter! Har noen tynne hestra votter/hansker nå. Tenkte jeg skulle kjøpe tykke hestra votter. Søskenene har det, og alltid vert varme og gode.

Skrevet

gutten min har Didriksons sine votter- kjempe mykt og godt for, og de er lette å få på (har glidelås)og sitter godt:-) Tror de kosta 199.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...