Gå til innhold

Forsikring av de små, hva har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags forsikring av de små har dere? Jeg fikk et tilbud fra Codan, eller jeg måtte tegne forsikring for å få avtalevilkårene.... Men jeg tror jeg skal benytte meg av angreretten da jeg har funnet en som er mye bedre virker det som, til bare litt mer i pris. Men jeg skjønner ikke så mye av sånt og vet ikke hva vi trenger, så derfor lurer jeg på hva har dere valgt og hva er viktig?

Jeg synes det er mye å betale 2500 kr i året for en forsikring også er det bare utbetalinger i 4 år ved uførhet. Det koster ca 1500 kr i året uten denne uførhetdekningen. Men jeg har virkelig ikke peiling og synes jungelen er vanskelig.

Er det medisinsk invialiditet som er hovedårsaken til uførhet, for da er dekningen ganske bra, eller er det andre årsaker?

Hva har dere valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg også lurt på! Vi har også fått tilbud fra Codan, og tror det er et bra alternativ, men har også kikket på en forsikring som vi kan få gjennom banken. Men blir ikke klok på hva vi skal velge...

Hvor har dere andre tegnet forsikring?

Skrevet

Jeg har ingen på våre 2. Det er dyre forsikringer som det ofte er veldig vanskelig å få noe mer enn småbeløp igjen for om uhellet skal være ute. Mange kriterier som skal "oppfylles" for å få full dekning. Jeg ser på barneforsikring som forsikringsbransjens måte å håve inn penger på å gi oss foreldre dårlig samvittighet. Jeg setter heller av penger på egen konto til barna så de har litt i bakhånd. Ellers stiller velferdsnorge opp med sitt om de skulle bli ufør. Og vi er ressursterke nok til å spytte i ekstra om de skulle få behov. Ellers er begge oss foreldre forsikret gjennom jobben dersom det skulle skje oss noe.

Skrevet

Hei!

Jeg har valgt Storebrand barneforsikring til våre barn. Eldste mann har Utvidet som koster 1788,- pr.år. Lillemor må vi vente med til hun er 3 mnd før vi får tegnet den:-)

Årsaken til at jeg har valgt Storebrand utvidet er at den har uførepensjon, månedlig utbetaling fra 18 til 67 år. + og at de er mulighet til å videreføre uføreforsikringen sin uten ny helseerklæring ved 26 år.Jeg synes ikke kr.149 pr. mnd er mye penger og føler at vi får mye trygghet igjen for det :-)

Tror det er sykdom som er hovedårsaken til medisinsk invaliditet, ikke ulykke så det er derfor viktig å ha en forsikring som dekker sykdom.

(ofte er ulykkesforsikringene billige/nesten gratis)

Det finnes tester av barneforsikring som informerer om forskjellene, sjekk feks.TV2 hjelper deg.

Lykke til med valget!

Skrevet

Vi har akkurat tegnet utvidet Tryg EKSTRA ettersom hun ble 3 mnd nå. Du forsikrer bil,hus etc men ikke barnet mitt......hva er viktigst for deg?!?!

Skrevet

Vi har SR-Bank sin barneforsikring. Mest fordi vi har alle de andre der, men også fordi den virket ok. Den har dekning fra 18 år til 67 år så vidt jeg kunne se i papirene. Fikk nylig en mail om noen forbedringer også. Tror de hadde justert opp hvor mye en fikk i utbetalinger også.

Det koster en del, men det gjør jo alle forsikringer. Foreløpig synes jeg det er en grei ting å ha til mini.

Synes den fra Codan høres litt begrenset ut i forhold til det du får hos bankene/forsikringsselskapene. 4 år er jo ingenting når du får som dekker hele det forventede arbeidslivet om noe skulle skje, for samme eller lavere pris. :-)

Tror jeg ville sjekket der du har de andre forsikringene dine. Ofte får du litt rabatt når du tegner flere samme plass. :-)

Skrevet

Jeg har ikke barneforsikring, har som andre nevner sett på det som bransjens kyniske forsøk på å tjene penger på småbarnsforeldre som selvfølgelig bare vil alt det beste for barna sine. I tillegg er det rimelig nytt med denne typen forsikting, i hvert fall at det snakkes såpass mye om, så jeg har ikke blitt vant med tanken, eller hvordan jeg skal si det. Avviser imidlertid ikke ideen.

Uansett er sammenligningen med materielle ting feil. Velferdssystemet i dette landet svært bra, og barnet er medlem i folketrygden. Huset ditt og bilen din er derimot ikke dekket av folketrygden.

Skrevet

Hei,

Jeg jobber i forsikringsbransjen selv og kommer til å tegne barneforsikring så snart snuppa fyller 3mnd. Velferdsstaten Norge er dessverre ikke så bra som vi ofte tror. Om man bli ufør i dette landet er det ikke veldig mye penger å få... Om et barn blir ufør vil det kun ha inntekt som minstepensjonist resten av livet. Det viktigste når dere skal velge en forsikring tenker jeg er at den har en uførepensjonsdel. Jeg kan kun uttale meg om Gjensidige sin forsikring, men den gjør at man får 1g (nå i overkant av 75000kr) ekstra hvert år mellom 18 og 67 år. Det gjør fort at mulighetene i livet blir mye større. Det handler absolutt ikke om kynisme, men som sagt at staten dessverre ikke dekker opp så mye som vi ofte tror.

Skrevet

jeg støtter lillesmil. jeg har jobbt i forsikring i mange år et par selskaper og vet at det er store forskjeller på fosikringene. det viktigste er å sjekke at man kan tegne uførepensjon som nevnt over. noen selskaper sier de har uføreforsikringer men dette er som regel kun en engangs utbetaling og denne er ganske vanskelig å få. men en uførepensjon krever ikke at man har blitt erklært varig ufør. det er få livselskaper i Norge men det er de som har ordentlige forsikringer. dette er Storebrand , Gjensidige og Sparebank 1. jeg jobber i Gjensidige og kan anbefale oss selvfølgelig. vi har også tilpasset barneforsikringen slik at den skal være litt lettere å forstå. og som lillesmil skriver så er ikke staten så bra påd ette som mange tror. mens elvfølgelig har man penger i banken og vel så det så klarer man seg vel uansett. men de fleste har jo ikke dette!

Skrevet

Vi har heller ikke barneforsikring, det er visstnok i veldig få tilfeller man definerer et barn medisinsk invalid (som er noe helt anet enn arbeidsufør), og flere økonomieksperter råder folk til heller å betale ned på lån etc for å ha økonomisk trygghet for familien derrom man råker ut for sykdom og ulykker. Og velferdsstaten dekker som kjent det aller nødve nigste.

http://www.dinside.no/111156/verdilose-barneforsikringer

Skrevet

Jeg er helt enig med deg Galathea. De færreste vil få toppsummen, rett og slett fordi det er omtrent umulig å bli erklært 100% invalid. Selv å få kappet av begge hendene gir kun 50% uførhet, så den realistiske utbetalingssummen er betydelig mindre enn den forsikringsselskapene lokker med. Alle de andre småsummene forsikringsselskapene vifter med er også uvesentlige og ikke noe man trenger å ta opp en forsikring for å ha råd til, i tillegg til at kriteriene for å få utbetaling i de fleste tilfeller er så strenge at man aldri vil kunne oppfylle dem. Viser f.eks. til dette med tannskader som jeg har skrevet i et tidligere innlegg, hvor skaden må gjelde de permanente tennene og må være taksert innen et par år, noe som vil si at enhver skade på barnets melketenner aldri vil gi utbetaling siden det vil ta mer enn et par år før de permanente har kommet ut og man får sett om uhellet medførte varig skade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...