August_babyen_min Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Nå i disse juletider, hva kan man ikke spise som gravid? Røkelaks, er det ok? Roastbif? Salami? Leverpostei? Noen som kan opplyse meg :-)
Bella75 Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Hvis du søker på forumet får du opp masse tråder med dette temaet. MEN for å gjøre det enkelt så er det greitt å holde seg til denne brosjyren fra Helsedirektoratet: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/article779.ece/BINARY/Lev+sunt+i+svangerskapet+%28PDF%29
Fjelljenten Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 http://www.tv2.no/gmn/nettprat/dette-er-julematen-du-boer-unngaa-som-gravid-3642897.html Du kan også google "julemat gravid", så kan du dobbelt- og trippelsjekke osv ;-)
Bella75 Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Om du skal begynne å google så kan du lett finne informasjon som er kvalifisert gjetning, forumtråder og alskens. Det er et hav med "informasjon" og advarsler fra mer eller mindre paniske gravide der ute. En skal ikke behøve å dobbel/trippelsjekke det som står i den brosjyren.
Kosemosepose Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Den guiden på matportalen er god. Men vi kan dessverre ikke spise det jeg har mest lyst på: spekekjøtt og svolværpostei!!!!!!!!! ;-)
eviglykke Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Fryser du spekematen kan du trygt spise den etterpå!
lillesvirre Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Her har jeg lest at frysing av spekemat kan drepe toksoplasma men IKKE listeria. :/ Hilsen sauebonde som ikke kan spise fenalår til JUL! :/
Fjelljenten Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 Mente de pålitelige kildene, det ser man jo fort, om det er synsing eller om det kommer fra fagfolk ;-) Og så tenkte jeg hvis hun kun ville ha info om julemat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå