Gå til innhold

Noen som har brukt Pregnyl tidligere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sette Pregnyl kl 21.30 i kveld og lurer dermed på noe. Ser at det er to beholdere som skal mikses i en sprøyte. Men skal hele dosen injiseres? Står ikke noe i papirene mine om mengde.

Håper noen kan hjelpe meg. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Da jeg satte det brukte jeg alt ja. Vet ikke om det kan være flere typer jeg... Trakk opp væska med sprøyta med lang og tykk nål, og sprøytet det over i beholderen med det andre stoffet. Der blandet det seg, også trakk jeg det opp i sprøyta igjen. Så byttet jeg til kort nål. Virker dette kjent? Du må ha fått noe instruksjon? Er det sånne glassbeholdere som du skal knekke av toppen på? I så fall, pass på at du knekker riktig vei, hvis ikke kan det bli mye glass og søl:(

Skrevet

Tusen takk for svar Så gla'

Jeg leste pakningsvedlegget tidligere i dag og fikk litt panikk da det ikke sto noenting om hvordan blande. Jeg fant nå et hefte som klinikken sendte med sammen med resepten. Hadde glemt at jeg hadde fått den. :)

Men jeg har bare vanlige sprøyter. Ikke en med lang tykk kanyle. Håper det går bra likevel... Sykepleieren fra klinikken spurte i dag om jeg hadde sprøyter, for det fulgte ikke med, og jeg sa jeg hadde igjen etter Menopur som jeg gikk på sist. Det gikk bra sa hun. Håper hun skjønte at jeg mente vanlige sprøyter... Uff typisk å oppdage slikt rett før den skal settes. Jaja, det er bare å prøve. Krysser fingrene.

Tusen takk for svar. ;)

Skrevet

Ja, der klarte jeg det du advarte mot... Prøvde å knekke forsiktig, men toppen knuste og oppi pulveret ligger nå biter av glasset. Hva gjør jeg nå da?????

Hilsen fortvilet!!!

Skrevet

Gikk det greit å få med seg alt over med den korte nåla? Håper det:) Masse lykke til!!!! Skal dere ha ivf?

Skrevet

Har du flere ampuller? Det var til 3 sprøyter i den pakka jeg fikk....

Skrevet

Nei kun en. Har helt ut glasset nå. Tror jeg har fått ut alt, men er redd for å blande og sette den før jeg vet.

For noe dritt dette. Skulle heller hatt ovitrelle som tidligere.

Nå er jeg frustrert. :(

Skrevet

Huff og huff...vet ikke hva du skal gjøre jeg:( Ja de glassgreiene er noe ordentlig skit.... Da vi gjorde samme feilen lot vi det blande seg og trakk ikke opp det aller siste som lå i bunnen tilfelle det skulle være glass der, men da kunne jo jeg trekke opp med lang nål. Er det ikke noe apotek som har døgnåpent? Kanskje du kunne fått nytt?

Skrevet

Føler virkelig med deg her. Håper det ordner seg!!!

Skrevet

Nå har jeg faktisk satt den. Er nervøs, men tror det går bra.

Pulveret i ampullen var jo i helt fast form, så kunne helle ut det knuste glasset som lå på toppen. Blandet med vesken og kunne ikke se noen partikler, så da var det bare å begynne å suge opp vesken igjen med den korte nålen min. Fikk det til etter mye styr. Så nå er sprøyten tatt. En halvtime for sent. Håper ikke det gjør noe særlig.

Uff, dette er vår fjerde fersk forsøk, og jeg var så rolig og glad tidligere i dag. Men nå er jeg så stressa og bekymra som jeg ikke har vært tidligere.

Prøvde å ringe både klinikk og apotek, men fikk ikke svar noe sted, så jeg bare tok sprøyten jeg. Uff, er litt nervøs nå, men det går nok helst bra.

Tusen takk for støtten underveis. Og lykke til med ditt forsøk. Stemmer det at jeg leste at du skal ha innsett rundt uke 3?

Ha en fin kveld videre. :)

Skrevet

Ja, stemmer at det var fast. Tror det var noe sånt vi også gjorde første gangen;) Det går nok sikkert bra, men kan tenke meg at du har "sliti" litt siste halvannen timen. Masse lykke til i morgen, det går sikkert bra selv om sprøyta ble satt litt for sent.

Du får si i fra i morgen når du kommer til klinikken. Hvor er det du går til behandling? Alle gode ting er tre, men med det fjerde skal det skje;) Ikke sant:) Heier på deg:) Synes jeg kjenner igjen nicket ditt selv om jeg ikke har vært her på over 1 år. Kan det stemme? Har vært her inne siden 2006 jeg da. Var med og startet tråden "oss over 30" på "bli gravid". Har du vært innom der?

Ja, vi skal ha uttak/innsett uke 3 om alt ser bra ut. Begynner på spray den 18. Kontroll 5.1. Vår første IVF. Spent, håpefull, men avventende jeg da....

Du må nesten love meg å holde meg oppdatert, he, he;) Hvor i landet holder du til? Jeg bor i Vestfold

Skrevet

Nei jeg var nok ikke på den tråden, men jeg har vært her på assistert befruktning siden november/desember i fjor. Så vi kan kanskje ha "møttes" her før?

Jeg skal ikke på klinikken før fredag kl 9.30, så jeg får ringe de i mrg og fortelle om kveldens tabbe. Jeg er nok ikke den første som har rotet med den sprøyten og satt den litt for sent tenker jeg. ;)

Jeg likte uttrykket ditt: med det fjerde skal det skje. Håper du har rett. ;) Men dette er faktisk 6. innsett. Har hatt 2 frys også. Men uansett, det er det FJERDE ferskforsøket. ;) Og jeg er positiv. :)

Blir spennende for deg å begynne på medisiner nå da. Jeg har ikke prøvd pergokur før, men har hørt at det kan være vel så tøft som ivf medisiner. Så det blir nok ingen store overraskelser for deg.

Jeg skal holde deg oppdatert når jeg har snakket med klinikken.

God natt!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...