Gjest Hippoღ Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Når er det egentlig "vanlig" å få strekkmerker i svangerskapet? Hjelper tran og det å smøre seg 2 ganger daglig? Jeg har IKKE lyst på strekkmerker!! Men venter på at de kommer snart Moren min fikk maaaange!! Dårlige gener
Dini Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Tror gener har veldig mye å si, og om huden ikke rekker å strekke seg såpass mye før den "sprekker". NOEN sier det virker med oljer og kremer. Jeg ville ikke tatt meg bryet med det. Jeg tror det kommer an på huden. Her er "tegningene" baby har tegnet VELDIG tydelige, og vi har 8 uker igjen =) Jeg syns det bare er koselig, og samboer sier (får se hva han sier etterpå da ) at for hvert strekkmerke vår unge tegner elsker han meg bare enda mer =D (merkelig, jeg? neiii...)
Gjest Hippoღ Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 åå så herlig samboer du har Jeg tror også det er gener. Men jeg smører morgen og kveld. + tar tran. Så har jeg uansett gjort det jeg kan. Og kanskje blir det 1 eller 2 strekkmerker mindre
eplejente Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Har født en gang før og fikk ikke strekkmerker da, selv om jeg la på meg over 20 kg. Nå er jeg i slutten av mitt 2. Svangerskap og ser ingen strekkmerker nå heller. Har smurt meg med weledas strekkmerkolje to ganger daglig. Moren min har heller ikke strekkmerker så kan jo være noe med det og. Men tenkte som deg, at det er verdt å ha prøvd det man kan.
Dini Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Takk takk =) Hehe, kommer de så kommer de, smør deg inn imens. Er ikke annet å gjøre akkurat
Love88 Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har smørt meg inn med olje på magen, og har ikke fått noe... kom ikke på å smøre på utsiden av lårene, så der har det dessverre dukket opp litt:(
robhen Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 jeg har smurt meg inn med babyolje morgen og kveld..og jeg har ikke ett eneste strekkmerke. :-) jeg fikk ingen første svangerskap heller. og jeg vet jo at det ikke er garantert at det virker, men det skader vertfall ikke. tran har jeg aldri hørt om..ville vel ikke prøvd det heller.
Undantag <3 Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Jeg fikk masse under 1. svangerskap for 5 år siden. Magen min så faktisk så jævlig ut at jeg fikk dekket en bukplastikk etterpå, alle strekkmerkene gjorde at magen aldri trakk seg sammen igjen, men ble hengende som et løst "skinn". Den gangen smurte jeg ikke med noe, og la på meg 15-20 kg. Skal også sies at jeg var overvektig da, og veide 20 kg mer da jeg ble gravid enn hva jeg gjorde da jeg ble gravid denne gangen. Denne gangen har jeg smurt med den bodybutter-sticken fra Body Shop (kakaosmør eller hva det er), har lagt på meg 12 kg og har ennå ikke antydninger til nye strekkmerker 5 uker før termin. På denne tiden med nr 1 var jeg allerede full av strekkmerker. Vet ikke om det er smøringen som har hjulpet, eller det faktum at jeg veide mindre og har lagt på meg mindre enn ved forrige svangerskap, men jeg fortsetter smøringa.Skader iallefall ikke
SiriViri Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 Jeg smurte med slavisk med nr 1 og magen sprakk likevel i uke 36 :-( Nå er jg gravid med nr to, smører meg fortsatt og har likevel fått nye :( var nok genetikken som slo gjennom + et stort barn.......
mangolin™ღ♂ Skrevet 8. desember 2011 #10 Skrevet 8. desember 2011 Grunnen til strekkmerker er fordi underhuden sprekker. Det er ingen kremer en kan smøre på som når underhuden. Det er gener som avgjør.
3 gleder Skrevet 8. desember 2011 #11 Skrevet 8. desember 2011 Hei! Men nr en prøvde jeg å smøre meg relativt regelmessig med en vanlig fuktighetskrem. Fikk ingen strekkmerker. Med nr to smurte jeg meg ikke i det hele tatt og fikk ingen strekkmerker. Smører heller ikke magen dene gangen. Er 29 uker og ingen strekkmerker enda. Så for min del har ikke smøringen hatt noe å si. Mamma har fått fem barn og sprakk i en graviditet, tror jeg. Jeg tar det som det kommer jeg:)
Gjest Hippoღ Skrevet 8. desember 2011 #12 Skrevet 8. desember 2011 På apoteket anbefalte de å ta omega3 også. For da smører man kroppen på innsiden Men uansett. Tran er sunt, så det har jeg tatt gjennom hele svangerskapet så langt
Lollo83 <3 Skrevet 8. desember 2011 #13 Skrevet 8. desember 2011 Jeg brukte SebaMed dusjolje på mage, hofter og lår under graviditeten, og smurte magen med bodylotion hver kveld. Har ikke fått noen småmerker på hoftene, men de kom helt i begynnelsen av graviditeten, men ingen på magen i det hele tatt.
Mammatil3? Skrevet 8. desember 2011 #14 Skrevet 8. desember 2011 jeg har fått 2 barn før,og ingen strekkmerker - går nå med nr 3 med termin ...ups i går faktisk og, ikke merker denne gangen heller(om det da ikke sprekker rett før ungen kommer) JM her sier stekkmerker kommer om man legger på seg mye på kort tid,eller om man har "feil" hormonbalanse. Hun sier det ikke er mulig å "smøre" for å holde det i sjakk(borte) Har også hørt at arv spiller en stor rolle,men det stemmer ikke i mitt tilfelle for alle damene i pappas og mammas familie har masse merker-kun jeg som har sluppet "unna".
mammantilguttensin Skrevet 9. desember 2011 #15 Skrevet 9. desember 2011 Ingen strekkmerker her selv om magen ble kjempestor! Brukte Weleda-oljen morgen og kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå