Gå til innhold

Har jeg krav på extra oppføgning?

amandach

Anbefalte innlegg

Hei dere:)

Jeg er som sagt gravid for andre gang, men sist gang mistet jeg i uke 4+6. Det jeg lurer på er om jeg har krav på extra oppfølgning?

Moren min mistet i uke 22, å både jeg å lillesøsteren min er født i uke 26. Så jeg vill da tro jeg har grunner nok til å få extra oppfølgning?

Fortsetter under...

• 11 måneder senere...

hei vi mistet i uke 13+5 og jeg er født i uke 30. får oppfølging siden jeg har vært innlagt ned premature rier.

og jeg snakket med jordmor tidlig i svangerskapet om at jeg var litt beskymret. selv om legen ikke mente jeg trengte noe. var jeg alltid inne på ekstra kontroller hos jordmor.og er veldig glad for det. så prat med jormor så ordner det seg nok :):)

Tror ikke det. Jeg har selv hatt spontanabort veldig tidlig. Nå er jeg tvillinggravid og har fått ekstra oppfølgning fra uke 22. Fikk beskjed om at de ikke gjorde noe tidligere, for da kunne de ikke redde fostrene uansett. Det mattre bare gå som det går. Til tross for denne beskjeden føler jeg meg godt ivaretatt.

Om det skulle være noe ekstra, var det bare å ta kontakt. Spør JM

• 1 måned senere...

Jeg hadde en SA i 6+3 og ble gravid igjen på første forsøk. Siden jeg hadde en SA sist og at jeg nå hadde magesmerter fikk jeg henvisning til UL på sykehus. Siden jeg ikke var lenger enn litt over 4 uker på vei, kunne han ikke si noe verken fra eller til. Men han lurte på om jeg kunne ha anlegg for tvillinger, og skal derfor tilbake om 2 uker for å se hvordan det da ligger ann... Jeg fikk også beskjed om at jeg bare kunne ring gyn poli om jeg skulle være bekymret for noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...