Gå til innhold

andre som er sykemeldt pga kvalmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og som ikke har fortalt det på jobben ennå (at dere er gravide altså). Er et sted mellom 9-12 uker og er vanvittig kvalm, men har nettopp begynt i ny fast jobb og er derfor litt redd for hvordan lederen min tar nyheten..vet dere hvor lenge man kan være sykemeldt før man bør fortelle sin leder årsaken? er hjemme på 3 dag nå..huff, dårlig samvittighet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Titter innom fra 3 tr. Man er ikke pliktet å oppgi til arbeidsgiver hvorfor en er sjukemeldt. Men kan være lurt å fortelle de så dei har god tid å finne en ny til du skal i permisjon. Og slik dei kan tilrettelegge best mulig for deg så du får var lengst mulig i jobb..

Skrevet

ok, takk, det kan vel ikke skje noe ved å fortelle henne det.. satser å fortelle henne det på mandag, da har jeg vært fast ansatt fra 1 nov, og på jobb i ca 5 uker (og sykemeldt i en uke)

Skrevet

Jeg er også sykt kvalm for tida. Begynte i ny jobb som lærer i august, og kvier meg litt for å fortelle sjefen om graviditeten...

Sliter meg gjennom dagene, har så lyst til å holde ut frem til jul, men tror ikke jeg klarer det. Så spørs nok om det ikke blir en sykmelding her også.

Jeg har planer om å fortelle det i løpet av januar -men blir jeg borte mye før, må jeg bare si det før -tenker jeg...

Skrevet

Men vimsefrøkna, du har jo jobbet helt siden august da, jeg begynte 1 nov. Jeg hadde også planer om å vente til januar, men tror ikke jeg greier det, lykke til!

Åh, gleder meg til juleferie!

Skrevet

regler for gi sparken er ganske strenge og de ska myyyeee til før ho kan gjer det. Arbeidsgiver har ikke lov å sparke pga gravide..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...