mimmitiltre Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 og som ikke har fortalt det på jobben ennå (at dere er gravide altså). Er et sted mellom 9-12 uker og er vanvittig kvalm, men har nettopp begynt i ny fast jobb og er derfor litt redd for hvordan lederen min tar nyheten..vet dere hvor lenge man kan være sykemeldt før man bør fortelle sin leder årsaken? er hjemme på 3 dag nå..huff, dårlig samvittighet..
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Titter innom fra 3 tr. Man er ikke pliktet å oppgi til arbeidsgiver hvorfor en er sjukemeldt. Men kan være lurt å fortelle de så dei har god tid å finne en ny til du skal i permisjon. Og slik dei kan tilrettelegge best mulig for deg så du får var lengst mulig i jobb..
mimmitiltre Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2011 ok, takk, det kan vel ikke skje noe ved å fortelle henne det.. satser å fortelle henne det på mandag, da har jeg vært fast ansatt fra 1 nov, og på jobb i ca 5 uker (og sykemeldt i en uke)
Vimsefrøkna Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Jeg er også sykt kvalm for tida. Begynte i ny jobb som lærer i august, og kvier meg litt for å fortelle sjefen om graviditeten... Sliter meg gjennom dagene, har så lyst til å holde ut frem til jul, men tror ikke jeg klarer det. Så spørs nok om det ikke blir en sykmelding her også. Jeg har planer om å fortelle det i løpet av januar -men blir jeg borte mye før, må jeg bare si det før -tenker jeg...
mimmitiltre Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2011 Men vimsefrøkna, du har jo jobbet helt siden august da, jeg begynte 1 nov. Jeg hadde også planer om å vente til januar, men tror ikke jeg greier det, lykke til! Åh, gleder meg til juleferie!
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 regler for gi sparken er ganske strenge og de ska myyyeee til før ho kan gjer det. Arbeidsgiver har ikke lov å sparke pga gravide..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå