Gå til innhold

Dyne til sprinkelseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter mitt første barn, og har funnet ut at dette med å velge utstyr er ikke bare enkelt når alt er ukjent. Lurer derfor på om det er noen her som kan komme med noen tips? :)

Tittet på dyner her i går, og fant ut at det var flere ting man måtte velge mellom. Det var f.eks mange ulike str på baby/barnedynene.

Hvilken størrelse av dyne har dere kjøpt/skal kjøpe?

Kjøper dere dundyne eller fiberdyne?

En annen ting også. Venter barn i begynnelsen av februar, og lurer litt på dette med hva å ha i vogna. Er det nok å kun bruke voksipose, eller bruker dere dyne i tillegg?

Håper dere kan hjelpe meg å bli litt klokere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I senga har vi dyne str 100x80. Er nok litt stor,men kommer uansett til å ligge i min seng den første tiden:)

I vugga har vi en i str 80x65 hvis jeg ikke husker heelt feil. (tror jeg)

Voksipose ville jeg tro holdt godt på varmen,så tror ikke du trenger dyne over.

Skrevet

Jeg kjøpte både 65x80 og 100x80. Brukte den lille først, også i vogna når det var varmt(født i august), når vinteren kom brukte vi iglo troller-posen(dunpose), så da hadde han kun den med lammeskinn under og trekk over. Han var alltid god og varm. Nå er han 2 år og bruker fremdeles 100x80 dyna. Kommer til å bytte til juniordyne når han går over til ny seng(juniorseng) og det skjer vel på nyåret en gang, i allfall i god tid før nestemann kommer i slutten av febr og skal ha sprinkelsenga :)

Trenger ikke dyne i tillegg til voksiposen nei..voksiposen er veldig stor(og varm) i seg selv, så det begrenser seg vel litt med plassen også. Vi har nå kjøpe brukt voksipose siden eldstegutt sover i bhg enda og trenger posen sin en stund til. Den fyller i hele vogna, så hadde ikke fått plass til noe mere, og den virker veldig varm:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...