klementinia Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Jeg var på sykehuset med premature rier i uke 24. Det ga seg heldigvis, og UL viste ingen åpning eller kortere livmorhals. Fikk beskjed om at jeg bare måtte fortsette å leve som normalt. Men kan jeg gjøre alt mulig da? Skal ikke mye fysiske utfordringer til før jeg får kynnere og smerter, som sikkert er tegn på at jeg bør ta det med ro. Har vært sykmeldt av andre årsaker til nå, men hva kan jeg gjøre når jeg starter på jobb? Har en ganske fysisk jobb i utgangspunktet...og får liksom ingen følelse av at de kommer til å sette meg til andre arbeidsoppgaver når jeg starter på jobb.... Andre som har hatt premature rier? Hvilke råd har dere fått?
manne86 Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 jeg hadde prematurerier i forje svn. Da blei jeg sykemeldt ut til permisjon:)
litekreativtbrukernavn Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 kom hjem ifra sh i går etter to netter med slike rier faktisk...er i uke 24. Har fått Bricanyl intil videre. Skal på ny us i morgen. Men ettersom livmorhals var litt forkortet(men innenfor norm) og ikke myk/åpnet skulle jeg ta det med ro, men ikke stoppe helt opp. Om jeg kjente kynerene/riene komme jevnt igjen, så skulle jeg stoppe opp og slappe av. Og ellers fungere i normal ro. Hadde det ikke vært for at jeg alt er hjemme (svangerskapspenger), så hadde de sykemeldt meg 100%. -Men alle er individer, og hvis du er usikker så kan du jo ringe til legen/JM igjen og spørre hvordan akkurat du skal forholde deg fremover. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå