MetteSK Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 ..på termin 1.desember. Jeg ble innlagt pga av sv.diabetes og skulle igangsettes, men det var dårlig kapasitet på føden hele helgen så jeg ble foreløpig sendt ned på barselhotellet i påvente av at det skulle bli roligere på føden. MEN: 21.15 1.desember får jeg den første rien, og dette tar seg opp i løpet av natten. 02.30 blir jeg sendt opp på føden for CTG reg og sjekk. Jeg får fødestue selv om jeg bare har 3-4 cm åpning. Herfra tar det lang tid. jeg får lystgass og badekar og det hjelper noe, men synes at ting tar laaang tid. Ære være jordmorstudenten altså, som tok vare på både meg og samboer som var helt fantastisk!! 12.00 er jeg kjempesliten, og de tar vannet for å få fortgang, og dette resulterer i kjemperier (noe som jo var planen dems). Jeg får etterhvert epidural og slapper av. Jeg slapper så godt av at riene avtar noe i intensitet og de setter drypp. DA begynte pressriene...Og de var sterke og jeg måtte virkelig jobbe for å ikke presse. Allikevel, når kl er ca 16.00 MÅ jeg presse, men har enda ikke full åpning og gutten er ikke helt ned i bekkenbunnen. Jordmor bestemmer allikevel at det kan hjelpe om jeg presser ALT jeg kan. Og det gjør det!!! Men når kl nærmer seg 18.00 er jeg og kroppen min utslitt og selv om riene er gode, er jeg utmattet etter å ha jobbet lenge. Plutselig er rommet fult av leger, og det blir bestemt av ved de neste riene skal jeg presse samtidig som det blir brukt vakuum. Jeg husker at jeg ble lettet, for nå var jeg SLITEN! Det tok 3 press, og ut kom lille Johan <3 og det første jeg sa var: Dæven, jeg kan ikke skifte dekk..men lage barn, DET kan jeg!! Alt står bra til med oss, vi koser oss masse masse!! Lykke til, dere andre som står for tur! Sender masse fødestøv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå