♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Nå er jeg lei av å være kvalm, gå å brekke meg hele tiden og i tillegg kaste opp. Har akkurat vært på damedoen på jobb og kvittet meg med frokosten. Er 20% sykemeldt pga kvalme og trøtthet. Men nå lurer jeg på om jeg burde tenke på å trappe opp til 40%!? Har null energi og motivasjon akkurat nå, og er redd det kommer til å forbli sånn hvis jeg ikke får hvilt mer. Er 12+5 og har vært kvalm siden 3+5. Herlig! Flere som sliter med denne evinnelige kvalmen, og som kanskje har noen råd? Ingefær har jeg prøvd før, men det hjelper ikke. Hadde det samme med når jeg gikk gravid med vesla på 2 år, og da hang det i i mange måneder, så det kan vel hende det er min "måte" å være gravid på..
Mammaen til Turid Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 sykmeld seg så mye som du trenger - om du trenger full sykemelding, få det.. jeg kasta opp i 6 uker, ingenting hjalp, hverken kvalmestillende eller alle kjerringrådene, eneste som hjalp var hvile og av alle ting; salt mat (pomm fri, popcorn, nudler osv..) eneste jeg kan si er spis litt hele tiden, ikke ha tom mage (jaaaada, lettere sagt enn gjort..), ha med deg tørre kjeks eller noe snacks. jeg hadde med meg små drops (frisk eller lign.) som jeg smatta på - hjalp på spyttrefleksen, og dermed ble jeg ikke så tørr i munnen og det hjalp også mot kvalmen (og mot evt. ånde...)
mimmitiltre Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 sniktitter fra 1 trimester, men er veldig kvalm selv og har vært sykemeldt hele denne uken (3 dager til nå). jeg vet ikke om jeg klarer å krapåpe opp av sengen og komme meg på jobb neste uke, men jeg håper veldig at kvalmen forsvinner over helgen, selvom jeg må si jeg ikke tror så veldig på det kommer til å skje..for meg hjelper mandariner og grafruitbrus, men bare et par minnutter, så er kvalmen der igjen;( lykke til! Er dessuted et sted mellom 9-12 uker på vei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå