Gå til innhold

MME barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 3 månder,tuller endel med flasken fortiden,spiser litt,vil ikke ha,spiser litt, klager innimellom.. får så å sluke maten neste gang.. Flere som har opplevd dette? han spiser vær 3t... noen ganger krever han seg vær 2 t... Jeg lurer på om d er tenner på vei,han har fått veldig behov for og bite på smukken sin,og er nesten avhengi av den på natten.... Har dere noen tips? synes jeg kjenner noe "grovt" nedi munnen hans....

Ha en fin dag ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du flasketutter som er tilpasset hans alder? Mange barn blir sinte og tuller med flaska når melka kommer for sakte og da er det på tide å bytte flasketutter.

Skrevet

Tenker også at tuten er viktig,du kan prøve nivå to dersom han har stor appetitt. Du kan også prøve stikke hull med en nål i tuten for å prøve, husk å "brenn" nålen litt først med en lighter.

Kan det være at han svelger luft? Flaskebarn kan svelge mer luft enn puppe-barn og det er veldig viktig med rap (før), midtveis og etter måltid. Min datter hadde alltid en rap liggende før måltidet, så hun fikk ligge på magen i 5-10 min før måltidet slik at den fikk komme opp. Totalt kunne et måltid innebære 10 raper.

Du må også passe på at det er melk i tut-området hele tiden mens han suger, og at han suger riktig. Dersom det er store mellomrom mellom hans munn og tuten, kan du prøve å klemme inn kinnene hans litt når han suger på tuten. Det kan du gjøre enten med hånden din eller at han ligger tett inntil kroppen din når du mater han.

Lykke til:)

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd nå og vi har nå akkurat bytta til neste str flasketut... Hun er ganske liten, så matinga har gått forholdsvis greit med Level 1-tut helt fram til nå. Hun har blitt ganske småspist i det siste så i går kjøpte jeg nye tuter og bytta idag. Og idag har ho ikke villet drikke melk i det hele tatt... Føler meg rimelig fortvila nå siden ho har spist mindre og mindre den siste tida, tulla masse med flaska (slik som din, bare at det ikke er alltid hun spiser så mye...) og idag ikke villet ha noe melk... Hun har fortsatt ikke fått noen tenner, men virker som ho klør en del og kanskje har litt vondt. Håper det bare er tennene som er på vei som gjør henne sånn, for ho har liksom ikke så mye å gå på....

Skrevet

Har du prøvd smokker med flere hull eller byttet ut smokker. Jeg opplever at de tetter seg litt etterhvert, slik at en må bytte med jevne mellomrom. Får de liksom ikke rene nok selv om jeg vasker og koker. Jeg vasker også godt i selve tuten.

Jenta mi er 7 mnd og folk har spådd tenner siden hun var 2 mnd. Det har ikke kommet noen enda. Ville bare si det, fordi alle skylder alt på tennene. Her hadde til og med visdomstennene kommet om alt det folk sier er tenner faktisk hadde stemt.

Skrevet

Hehehe... Ja, tenner eller magen er stort sett det det blir skyldt på her... Ser ut til at det bare var en dårlig dag for vår del. Nå spiser ho det samme som ho alltid har gjort, så det førte ikke akkurat til noen endring ved flasketutbytte, men det er jo helt klart verdt et forsøk;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...