Hedda2011 Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Hei! Jeg var på vektestimering av barnet (pga seteleie og lavt sf mål. Estimatet ble på 2600 g, og jeg var da 37 + 6. Er ikke dette veldig lite? De lurte på blodgjennomstrømmingen i navlestrengen, men denne var fin. SF-målet begynte å flate ut for ca tre uker siden. Hva kan dette bety? Stemmer vektestimeringen godt?
snuppsilille Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Dersom du er bekymret kan det jo være greit å ringe å spørre? Mitt inntrykk er iallefall at de ""bommer" med 3-500gram.. det har de gjort med mine og trodd at barna har vært mindre enn de har vært. Uansett så er det jo bra du blir fulgt opp lykke til
strikkedilla Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Når det gjelder vekstestimering har jeg hørt litt begge deler. Min svigerinne fikk gjort en estimering bare noen dager før hun fødte. De estimerte til over 4 kg, men jenta som kom ut var bare litt over 3 kg! Jeg har gjort flere ul i det siste der de har estimert barnet. Hos meg er det usikkerhet mht termin, så jeg har blitt fulgt opp ekstra godt den siste mnd. Pga stort barn tror de at jeg er lenger på vei enn ordinær ul-termin. For 2 uker siden estimerte de barnet til å være ca 3500g. Skal på ny ul i morgen og da er jeg 37+ eller 41 uker. Blir spennende å se hva de bestemmer seg for! Kanskje jeg blir satt igang?! Og så blir det spennende å se om vekta stemmer!!
Baby-bea Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Begge ganger jeg har vært på vekstestimering har babyen vært mindre enn beregnet. Denne gangen er jeg på ul for vekstkontroll hver andre uke pga svangerskapsdiabetes og truende svangerskapsforgiftning. Til nå er jenta estimer til å være ca 20% over snittet. Riktignok blir "diabetes-babyer" større enn andre barn, men jeg er ennå roilg pga tidligere erfaring. Magemålet mitt ligger midt på den grønne streken ennå. Dessuten er vår termin 8 dager tidligere enn sykehusets, så det er ikke sikkert jenta er større enn hun skal være :-) SF målingen din kan jo være mindre pga at babyen ligger lenger ned i bekkenet. Du må uansett spørre hvis du er usikker. Skal du føde i seteleie er det vel bare en fordel at barnet er lite. Lykke til :-)
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har også erfart at vekstestimering ikke nødvendigvis trenger å stemme helt. Var på vekstestimering av samme grunn som deg (vekslet mellom sete-og tverrleie), og to uker før termin ble hun estimert til å veie 3,6 kg. Hadde ks seks dager før termin, og hun veide bare 2,9 kg (og gikk ned til 2,7 rett etterpå).
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Min jente ble estimert til 2800. En uke senere kom hun til verden og var 2955 g. Dersom vektøkning med 200 g er normalen, bommet de med bare 50 g.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå