Gå til innhold

Urolige bein

Barbarella og froskebarna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så trøtt at jeg ser i kryss, men ligger våken i timesvis hver kveld/natt og kaster på beina. Noen som har tips? Tar magnesium, har tatt blodprøve for å sjekke jernlager, venter på svar på det. Jeg er helt utslitt!! Håper noen har noen gode råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo takk, jeg har det akkurat slik selv! :( Tror jeg blir sprø snart.... I begynnelsen var det "bare" om natten, men nå har jeg jævelskapen hele dagen!! Så jeg kan ikke engang sitte i go'stolen uten å få urolige ben...! Skjønner ikke hvorfor vi skal få dette... Jeg tar også magnesium, men synes ikke det har noen virkning hos meg.. Natt til i dag sovnet jeg ikke før kl 8 i mårrest :/ Så hvis noen har noen gode råd å komme med så motas de med takk ;)

Skrevet

heisann dere begge to......

Jeg er vel i samme situvasjon som dere men hos meg er det helst rasstløse bein når jeg setter meg på kvelden....

MEN JEG VET HVA SOM HJELPER!!!!!

For meg har det iallefall vært kjempe effekt.... det er å gå med ullsokker rett på huden... og helst hele dagen.... menjeg merker at om jeg ikke har gått med dem hele dagen blir det bedre om jeg tar dem på når jeg kjenner det begynner men går jeg som sagt med det fra morgen til kveld merker jeg ingenting....

gøy om dere prøver det... det er et kjerringråd og jeg har jo gentlig ikke tro på sånn men måtte prøve noe så jeg er sjokket over at det virker...;-)

jeg har heller ikke prøvd magnesium...... så det er ikke andre ting jeg gjør som kan virke inn heller så jeg sverger til mine ull sokker!!!!!

Skrevet

Hei me5 og tusen takk for svar! :)) Jeg prøvde dette med ullsokkene, men til min forvilelse så hadde det dessverre ingen effekt på meg.. Men jeg var hos legen i går ang dette å han snakket om at jeg kanskje hadde jern mangel slik som Barbarella & frosken + spire snakket om, pluss at han tok prøver for å sjekke om jeg hadde mangler på andre ting i tillegg :) Så nå knasker jeg jern, folat, magnesium og omega3 hehe ;) Får svar på prøvene på mandag mente legen, så det blir spennende!

Skrevet

Hei.

For meg har det hjulpet å gå med støttestrømper. Når det er virkelig ille, knyter jeg en ulltråd rundt ankelen, sånn passe stram. (Kjerringråd) Hadde ikke noe tro på det, men det virker faktisk på meg. Jeg sover med både strømper og tråd ;-)

Skrevet

Det der kjenner jeg igjen.! For meg hjelper det at beina blir kjølt ned. Enten stå på kaldt gulv eller gå ut på terrassen en tur. Det hjelper riktignok bare et lite øyeblikk, men alle monner drar :-))

Jeg har sånne bein hver eneste kveld, og da må sokker av. Jeg går med tynne ullsokker hele dagen, så det trikset hjelper desverre ikke hos meg.

Dette er forferdelig plagsomt, og jeg ender med å gå og legge meg mye tidligere enn nødvendig, for jeg klarer ikke ligge i ro på soffa'n.

Jeg har fått beskjed om å ligge mest mulig, fordi livmorhalsen nesten er åpen. Så for å unngå at vesla kommer for tidlig, skal jeg ligge mest mulig i ro. Og det er neimen ikke lett med de beina hver eneste kveld!

Så håper det kommer noen bra tips her etter hvert altså!

Skrevet

huff, er visst flere som sliter med dette. Blir verre for hver dag for min del, nå er det hele dagen. Sover 2-3 timer hver natt, for når jeg endelig har sovnet er det ikke lenge til 2-åringen våkner.

MEN fikk prøvesvar i dag, og har jernlager på 4 (skal være mellom 15 og 200). Jeg håper-håper-håper at det vil hjelpe å få opp lageret litt! Venter på telefon fra legen med nærmere beskjed, men er vel bare å knaske jern fremover.

Jeg prøvde det med ullsokker, og syntes det hjalp litt første natta, men ikke senere. En ting som hjelper litt mer for min del, er å ta en varm og lang dusj et par timer før sengetid. Da rekker kroppen å kjøle seg ned igjen før sengetid, og den synkende temperaturen virker visst inn på døgnfølelsen og man blir mer trøtt (leste dette et sted på nettet...). Et badekar hadde ikke vært å forakte!! :-)

Er nesten så jeg håper på tidlig fødsel så jeg slipper denne rastløsheten :-) Mener jo ikke egentlig det, vet at det er best for babyen å holde seg der til termin. Men gleder meg veldig til å være ferdig med dette svangerskapet!

Skrevet

Huff ja.. Det er ikke akkurat en avslappende lidelse å ha.. Men jeg begynnte på jerntilskudd pluss folat å det har hjulpet! :D Nå sovner jeg faktisk ikke lenge etter jeg har langt meg på puta om kvelden! Det er nesten ikke til å tro! Jeg tar jerntilskuddet og folatet en liten stund før jeg skal legge meg, vet ikke om det har noen betydning, men jeg gjorde det første dagen å det har fungert så da holder jeg meg til det, hehe. Så jeg håper det hjelper deg også Barbarella & frosken + spire :) Og jeg håper det kan hjelpe dere andre som sliter med denne forferdelige dritten også... Hva vi ikke må gjennom for våre søte små... Hadde bare våre menn visst hvordan det er til tider sier nå jeg ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Huff ja.. Det er ikke akkurat en avslappende lidelse å ha.. Men jeg begynnte på jerntilskudd pluss folat å det har hjulpet! :D Nå sovner jeg faktisk ikke lenge etter jeg har langt meg på puta om kvelden! Det er nesten ikke til å tro! Jeg tar jerntilskuddet og folatet en liten stund før jeg skal legge meg, vet ikke om det har noen betydning, men jeg gjorde det første dagen å det har fungert så da holder jeg meg til det, hehe. Så jeg håper det hjelper deg også Barbarella & frosken + spire :) Og jeg håper det kan hjelpe dere andre som sliter med denne forferdelige dritten også... Hva vi ikke må gjennom for våre søte små... Hadde bare våre menn visst hvordan det er til tider sier nå jeg ;)

Det ser ut til at jern hjalp meg også!! Nå har jeg fått opp nivåene ganske mye fra nærmere null til et tålelig nivå, og jeg sover SÅ mye bedre!! Alle med urolige bein bør få sjekket jernlagrene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...