Gå til innhold

Kramper i leggene og føttene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter som fxxx med bekkenløsning og nå har jeg jammen meg fått enda en "lidelse" irriterende kramper i leggene og føttene, ikke sånn skikkelig kramper som gjør kjempevondt men sånn så man kjenner en stor klinkekule som er øm/strammer/spenner seg hele tiden.

Bare nå siste døgnet, våknet 04.30 i natt og vært våken sidne.

Har hørt om dette med B/B12, magnesium og kalsium... Nå følte jeg bare for å hyle ut litt for er frustrerende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært plaget med leggkramper i dette svangerskapet, men hadde endel av det i forrige svangerskap. For meg fungerte det med magnesium tyggetabletter. Håper det kan hjelpe deg slik at du kan bli kvitt hvertfall en av plagene dine!!

Skrevet

Magnesium og KALIUM (ikke kalsium, fikk dette oppklart av osteopat her om dagen) kan hjelpe. Ellers er det viktig å drikke masse vann. Osteopaten sa at kramper i leggene oftest kommer av spenninger i hofte/bekken som man typisk har ved bekkenløsning, men det kan også komme av at man får i seg for lite væske. Hvis krampene kommer om natta/om morgenen er det visst oftest fordi man drikker lite vann. Jeg tar magnesium, det har hjulpet, men når jeg likevel får kramper innimellom kjører jeg på med vann. Jeg har også et par støttestrømper men har ikke vært så flink til å bruke dem.

Håper du blir bedre snart!

Skrevet

Sliter med det samme problemet. Begynte i første trimester hos meg. Hjalp litt med magnesiumtabletter, men ble ikke kvitt det. Så i tillegg går jeg til jordmor å får akupunktur. Anbefales. 25,- kr pr gang. Hadde ikke "overlevd" uten. For jeg merker godt når det blir for lang tid mellom hver behandling. De kan bebandle deg for bekkenløsningen også. Jeg har fått det nå i de siste ukene, og det hjelper meget godt.

Skrevet

Til meg har det hjulpet å holde leggene og føttene god og varme hele tiden. Går mye med leggvarmere..

Skrevet

Jeg var også plaget med det samme, spesielt undet føttene. Da fikk jeg beskjed av legen min (som er professor) om å ta en kur på ca.20 dager med 670mg magnesium karbonat og 342mg magnesium oksyd, i tilegg fikk jeg noen "vanlige" vitamin tbl med bla. a og d vitamin (viktig for opptaket av magnesium). Og jeg er heldigvis helt kvitt krampene! Fikk også beskjed om å la mannen ta husarbeidet;), og legge meg ned flere ganger om dagen. En spasertur på 20 min hver dag ble anbefalt.

Håper dette var til hjelp:) Vet du har d vondt!

Lykke til:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...