Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Har lyst og flytte tilbake til min fødeby, har en god del venner og noe familie som bor i Oslo! Men vil helst ikke flytte til Vestli, Høybråten, Furuset, Holmlia pga disse bydelene er beryktet for barn og ungdommer som er kriminelle/pøbler:( Har sett på et par boliger som ligger på Vålerenga, er dette en barnevennlig plass?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Aner ikke..litt nærme sentrum? Jeg bor på Nordstrand og her er det kjempefint oppvekstmiljø! Anbefales:) ellers tror jeg det er fint å bo på Skullerud,Bøler,Lambertseter,Ljan..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Vi bor på Holmlia, trives kjempegodt Har bodd her i 4 år og har ikke sett noen av de pøbelungene du nevner.... Det bor masse flotte småbarnsforeldre her!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 lurer jeg også på! Er selv interessert i sentrumsnære steder, og har tenkt på Vålerenga selv!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Vi bor på Ullern, trives godt her:-) Litt jålete, men rolig område og hyggelige mennesker. Litt dyrt da.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Jeg bor på Mortensrud, kjempefornøyd. Barna skal gå på Stenbråten skole når de er ferdig med barnehagen. De går i naturbarnehage nå, veldig god barnehage. Fin mix av barn fra forskjellige kulturer. Leste her inne for noen uker siden hvor det var en som påsto at i innvandrer bydeler så ble de "norske" undertrykt. Syns det er bare noe tull. I morgen skal alle i kirken, fokuset for desember er feiringen av norsk jul. Vi er ikke "lavtlønnede", samlet inntekt på rundt 1 mill i året (jeg jobber deltid). Bor i kjempefint villastrøk i stor enebolig. Savner litt noen ganger å bo i "sentrum", men å ha hus og hage ble viktigere da vi fikk fler barn.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Skriver for og finne igjen senere. Dårlig tid...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Naturbarnehage på mortesrud? Hva heter den? Og er du fornøyd med den? Vurderer å bytte Bhg og bor også på mortesrud... Forpvrig et fint område for barna:)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har bodd på Kampen i mange år (uten barn), og synes Kampen/Vålerenga er fantastiske områder, men Jordal skole har (i hvert fall tidligere) hatt store problemer med kriminalitet og narkotika, så jeg tror ikke du slipper unna problemene du er redd for der heller. Vi bor på Grefsen nå. Passe landlig men med gode kommunikasjonsmuligheter, barnevennlig (selv om jeg er redd for tøft miljø på byens største ungdomsskole - kjenner bare folk med barn på barneskole eller i barnehage her foreløpig), og passelig midt mellom øst og vest.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Vi bor på Hasle og er utrolig fornøyde. Passe langt til byen, men alikevel litt utenfor:) ( ti min med trikken ned) Utrolig mange barnefamilier som bor her og miljøet er helt supert:) Absolutt et sted å anbefale. De bygger mye nytt her, så mange fine leiligheter:)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #11 Skrevet 7. desember 2011 05:25 her Den heter Steinbråten Naturbarnehage. Vi er godt fornøyde. Vi bor inne i Mortensrudgrenda så det er kort vei å gå:-)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #12 Skrevet 7. desember 2011 Ser noen lurte på Vålerenga. Her er det helt supert og bo. Veldig koselig, rolig, stille og trygt, samt nært til byen. Mye roligere her enn f.eks Torshov, Grunerløkka, Majorstua og Frogner. Har bodd alle disse stedene og er absolutt ikke i tvil om at Vålerenga er det beste stedet og bo, både for voksen og barn. Her er folk mye hyggeligere enn ellers i Oslo. Merkelig ja, men sannt:)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #14 Skrevet 7. desember 2011 det finnes dritt overalt, ikke til å ungå. MEN, sier bare min erfaring sinsen,mortensrud grønland,tøyen har mer dritt en andre steder, men det er også positive ting med feks tøyen,har bodd der od likte alt utenom noen ting. holmlia er bare et supert sted, og med fine områder og bra folk, men det er jo pøbler overalt
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #17 Skrevet 7. desember 2011 Storo! Kjempefint område med tanke på butikker, naboer, turmuligheter osv.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #18 Skrevet 7. desember 2011 Vålerenga er nesten like ille som vestli, høybråten, furuset og holmlia med tanke på kriminelle/pøbler. Hold deg unna "østkanten". Bosett deg på Grefsen/Tåsen/Nordberg, Nordstrand (men ikke Søndre Nordstrand! Det er total kontrast til Nordstrand) eller hvor som helst i Oslo Vest.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #19 Skrevet 7. desember 2011 Bor også på Mortensrud, trives kjempe bra her, er veldig barnevennlig. Og Stenbråten skole ligger jo nesten øverst på lista på beste resultater hos barneskoler i Oslo
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #20 Skrevet 7. desember 2011 Festlig at du nevner Høybråten som et sted med pøbler...Hvor i alle dager har du det fra? Høybråten er østkantens vestkant. Stor andel av flotte eneboliger, og er meget rolig og flott område. Omtrent helt hvitt på skolen... VI bor på Stovner og trives. Kan også anbefale Kalbakke, Grorud, Årvoll, Tonsenhagen...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #21 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har bodd både på grûnerløkka, torshov, sinsen, ullevål, tøyen og bjerke med barn. Likte meg aller aller best på Torshov, der var det veldig fint for barna!!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #22 Skrevet 7. desember 2011 Tonsenhagen er veldig fint, Torshov er også nydelig. Kaldbakken er hyggelig
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #23 Skrevet 7. desember 2011 Bor på Veitvet, og trives godt her. Har bodd på Lambertseter og trivdes veldig der. Men boligene er veldig dyre og vi vil ha rekkehus.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2011 #24 Skrevet 7. desember 2011 Torshov! Hele storo, sandaker, Torshov, sagene, bjølsen området er flott for barn. Masse aktiviteter, parker, Akerselva, andre barnefamilier, kort vei til teknisk museum, marka rett på dørstokken, + gode butikkmuligheter og bra med offentlig kommunikasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå