Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Jeg tenker at vi skal bruke det meste som fortsatt fungerer (dvs kun kjøpe ny vogn av store ting), men ble plutselig så usikker på hva man anbefaler å skaffe seg nytt til ny baby. Har tenkt å kjøpe ny madrass til sprinkelsengen, fordi førstemann gulpet mye. Men burde jeg kjøpe ny dyne også, eller holder det å vaske den på 60 grader? Det samme gjelder vippestolen og ammeputen. Skal også bruke bilstolen igjen, men selv om jeg har tørket av den, så blir den ikke "ordentlig" ren. Dvs den ser ren ut, men hun har jo gulpet osv i den også. Hvor hysterisk bør man være? Mine ting ble brukt nylig, fordi har en 2-åring fra før. Så det er jo helt håpløst hvis man må kjøpe alt nytt... Hva tenker dere?
kleika Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 hei kira vi kjøpte alt brukt til nr 1 og alt nytt til nr 2 og for å være helt ærlig kjøper jeg ikke mye nytt til nr 3 alle har fått nytt helseteppe,flasker,sengetøy,smokker og vaskeklute. det kommer jo også litt an på opbevaring og farger,vi venter jente denne gang så har måtte male litt og kjøpe litt pga det. madrassen ble vi enige om å bytte ut da den har stått i kjelleren,men der fikk jeg så en vennines,hennes yngste har bare brukt den i et par mdr og de blir jo godt beskyttet med tisselaken. det meste kan jo vaskes og jeg er nokk ikke så hysterisk :-)
strikkedilla Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Vi bruker det meste fra nr 1. Har vasket dyne, trekk til bilstol, dunposen til vogna osv. Vi har jente fra før og venter jente igjen, så vi slipper å tenke på farger. Alle de store tingene er dyre og på ingen måte utslitt etter nr 1. Jeg synes derfor det ville være veldig mye sløsing og bortkastede penger å skulle kjøpe nytt!
strikkedilla Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Glemte å skrive at de tingene vi har kjøpt nytt er litt klær siden forrige barn var født på sommeren. Dessuten er det jo koselig å handle noen få ting nytt denne gangen også!
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Vi hadde en brukt slitt vogn til nr 1 så den er blitt byttet ut med ny, har kjøpt nytt barnesete da jeg har klart å kaste inneringen til hodet men så så stygt å slitt ut likevel så kanskje greit med oppdatering. Ny lammeslinnspose da vi lånte min mors sist. Ellers skal hun bruke samme seng, dyne og madrass som storebror, men har vasket dynå vippestol og ammepute blir også brukt på ny vasker bare trekkene dyrt og kjøpe alt nytt, og heller ikke vits hvis det en har er i god stand
Underveis --> Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Her venter vi gutt nr 2, som kommer ca 1 mnd før førstemann, så årstiden er jo akkurat den samme. Poden ser ut til å være ferdig med å sove i bha nå, så det passer jo utmerket. Kjøper ståbrett til den vi har (TFK) og bruker vognen til Mini. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe ny madrass til vuggen heller, for jeg har kjøpt en brukt Byssanlull hengevugge på Finn. Den er vasket. Skal bare vaske dyna, så er den klar til bruk. Hadde lyst på denne forrige gang også, men da var det jo så mye å kjøpe inn, så da kjøpte jeg den nå. Bruker bilsetet fra forrige gang, som også er bortlånt til venner i mellomtiden. Er veldig lite hysterisk på dette altså. Vasker vel trekket, og that's it. Nå bruker jeg ammeputa som støtte mellom beina pga bekkenet, så her er det vel også greit å vaske trekket *he he he* Lurte på om jeg skulle sy nytt trekk til den. Bare for variasjonens skyld. Har også beholdt alle klærne, men kommer nok til å kaste en del av det, are fordi jeg nå har mulighet til å kjøpe nytt og fint (jada, glad i shopping jeg også 8-). Har bæresjal som jeg skal bruke på nytt, og antakelig også kjøpe ett til (bare fordi jeg kan, igjen *he he he*). Det eneste nye jeg har bestemt meg for å kjøpe er dunpose. Mini skal få egen. Odewalder'n er litt slitt blitt, så kjøper en Easy Grow til Mini. Har også en 2-åring fra før, og kommer altså ikke til å kjøpe noe nytt. Dvs: Jeg kunne fint klart meg uten å kjøpe noe nytt 8-)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Venter gutt nr tre, og ting begynner å bli slitt av klær. Så han har fått litt nytt "hverdagstøy". Også har vi kjøpt ny vogn, nye kluter, Helsetepper, sutter, flasker ja typisk stelleting. Sløser har vi alt fra før. Seng, vippestol, ammepute osv. Alt har bare fått en grundige vask! Men syntes jo det er litt stas å handle til mini denne gangen å, men blir mest bare dill;)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Skulle stå ellers ikke sløser...
Tyren78-09+12 Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 Eneste vi har kjøpt "nytt" er ei ny bruktvogn. Storebror sover i bhg enda, så han trenger vogna si. Skal sies at også det var en bruktvogn, så totalt sett har vi ikke brukt mange tusen på vogn Ellers er bilstolen pent brukt, har ikke tenkt å vaske den..kan ikke huske at han gulpa i den..mulig jeg drar over med filla før den tas i bruk da..siden den har stått lagra i en pose på loftet. Ellers har jeg tenkt å bruke både madrass, sengeklær osv etter førstemann(vaskes selvsagt). Madrassen har vært tissa på noen ganger, så er litt i tvil der, men kommer til å bruke tisselaken oppå den, pluss en sånn tynn overmadrass/madrassbeskyttelse oppå der igjen. Og trekket på madrassen har jeg vaska på 60 grader nettopp. Klærne gler jeg meg til å bruke oppatt..siden de er pent brukt etter førstemann. Blir ulike årstider her da, så noe må nok kjøpes inn, men hverdagsklær har vi mer enn nok av Eneste jeg har lyst på er ei vugge. Sist bar jeg opp vogna..bor i 2.etasje uten heis..og holdt på å slite meg ut! Han hadde kolikk så var avhengig av noe å vugge/bevege på.. men vi får se. Har veldig plassmangel også, så vil helst ikke ha for mye store ting i stua..
Mammen ved dammen Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Vi bytter kun ut madrassen i vugga, resten bruker vi om igjen. Har handlet litt klær også, mest for kosens skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå