Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Har kjøpt meg ett hus langt ute på landet. Veien som går til huset er det grunneier som eier, men vi andre som bor her , har veirett til huset. Nå har vinteren meldt sin ankomst, grunneier er på ferie og vi er innesnødd. Er grunneier som har ordnet med snømåking tidligere år, men nå har han altså reist på ferie og skal være borte til langt ut i januar. Jeg føler meg ganske utrygg her jeg sitter , uten veiforbindelse til hovedvei. Skulle det oppstå brann eller skulle vi trenge en sykebil, så vil den ikke kunne kjøre til huset , verken til mitt , de andre med veirett, eller for den saks skyld grunneier sitt, pga manglende brøyting. Noen som vet hvilke rettigheter man har når man ikke er medeier i veien som går til ens eget hus?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Bestill brøyting og betal den. Du har såklart lov til å holde veien åpen.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Da går dere som har veirett sammen og spleiser på brøyting. Eller du bestiller brøyting og betaler for det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå