Gå til innhold

Hvor stor dose hormoner tar dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha vårt 4 forsøk nå til uka. ( 4 fersk, har hatt et frys også). Denne gangen tar jeg 400 IE Puregon til dagen,i 10 dager.

Er ikke det veldig mye? De andre gangene har jeg tatt 150, 250 og 350.

Jeg har litt høye FHS verdier, ellers ok. 25 år.

Jeg har fått ut maks 11 egg, hvor 6 på det meste har latt seg befrukte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

wow, og jeg trodde 150 var mye! :P er ganske ny i "gamet" jeg da.. men synes forsåvidt det hørtes mye ut med 400 ja.. Men sier de så, er det vel bare å stole på... ;)

Skrevet

tror nok dosen er riktig, siden de bare har økt og økt... det er jo forskjell fra prson til person og de vett nok hva de driver med:)

Skrevet

Enig med "prøver og prøver" :) er du usikker, er det bare å kontakte de! :) Lykke til!!

Skrevet

jeg er sikker på at den er riktig, hehe- men lurte mer på om det var andre her som tar så mye? Er det noen som tar mere, eller er dette lissom "toppen" ?:)

Skrevet

jeg har bare tatt gonalF så vett ikke hva som er max på den men trur nok det er max å vis ikke veldig nærme max :) håper det går for dere denne gang:) slitsomt å holde på sånn så dette her, kjenner det tar på kroppen og piften og håpet og positiviteten er der snart ikke mer...

Skrevet

Ja, håper virkelig nå. Er sliten av det hele kjenner jeg....

Vi får bare stå på og ønske hverandre lykke til ! Fokusere på alle gladhistoriene som finnes :-)

Skrevet

ja sant det:) men er jammen ikke lett alltid når alle rundt en blir gravide og føder i vei mens en virkeli sko ønske at det var en selv men fokus på det gode og se fremover må ve hjelpe:) lykke til til deg:) gleder meg til å høre mer :)

Skrevet

Heisann.

Det var en høy dose, men det er nok riktig for din kropp siden de har måtte økt dosen flere ganger. Det som er viktig at du er obs hvis du begynner å verke mye magen. Da bør du ringe sykehuset der du holder til, for ikke å risikere å bli overstimulert. Hvor mange ganger skal du til kontroll/ ul? Det er vanlig å være på ul dag 6 og 9 under stimuleringen. Hvis jeg var deg hadde jeg sørget for å få de to dagene. Det gjorde jeg i oktober, heldigvis for det. For da unngikk jeg å bli veldig overstimulert. Masse lykke til, jeg håper du lykkes denne gangen.

Skrevet

Heisan superklar86:)

Jeg tok samme dose som deg første gangen og jeg merket ikke noen bivirkninger med det:)

Neste gang skal jeg ha 450 IE Puregon for å produsere flere modne egg (pga at jeg har kun en eggstokk etter en opr)

Masse lykke til!!

Vi skal ha neste forsøk i januar for jeg ville ha en hormonfri mnd i desember:)

Skrevet

Har ikke peiling på dette, hadde bare 123ie og økte til 150ie de sste dagene.

legen sa til meg at han skulle øke dosen neste gang om jeg trengte det. men fikk ut 7 egg og 4 ble befrukta,. har 3 på frys,

Skrevet

Hei! Skal begynne å spraye den 18., og begynner med sprøytene i januar en gang da.

Lurer på om dere kan si noe om hva dere har betalt for de forskjellige hormonene?

Leser i felleskatalogen: Injeksjonsvæske: 300 IE/0,5 ml (22 μg/0,5 ml): 1 stk. (ferdigfylt penn) kr 1142,40. Er dette bare for èn dag, eller er det flere doser i en sånn?

Håper noen kan svare meg:))

Skrevet

de sprøytene er ganske dyre ja :/ desverre men det vil jo være verdt det til slutt når det blir vellykka:) men en dose på 300 IE er mer enn en dose men kommer an på hvor stor dose du skal ta:) lykke til:)

Skrevet

Takker for svar prøver og prøver! Hvor mange doser kan det være da tror du?

Og ja, jeg håper det går veien nå:) Har regnet med at dette vil koste flesk, men absolutt verdt det om vi lykkes, noe vi sef SKAL;)) Aner foreløpig ikke hvilke sprøyter vi skal gå på, men har skjønt at det står mellom tre forskjellige utfra hva legen vurderer er best. Spennende tider i møte:) Masse lykke til til hele gjengen:)

Skrevet

skal du ta 112 IE så er det ikke nok til 3 doser men skal du ta 75 IE så er det nok til 3 doser:) kommer veldig an på men snakk med legene når du får vite hvilke type du skal ta:) som sagt, masse lykke til :) NÅ er det VÅR tur håper jeg ;) får så vondt inni meg når jeg leser mye av det her inne men vi alle er jo i samme båt :/ håper virkelig det går bra for mange :)

Skrevet

Feil! Med 112ie er det nok til 3 doser. Det er bestandig 100ie ekstra i sprøytene, men det må brukes engangssprøyte for å få opp resten av væsken.

Jeg har bestandig hatt 225ie, men er nå satt opp til 375ie. I Danmark gir de doser opp til 600ie.

Lykke til med forsøket!

Skrevet

Kommer litt inn fra sielinjen her.

Jeg hadde også høy FSH.

Har hatt 3 ivf forsøk, de to første med startsdose på 450ie og siste forsøket hadde jeg maksdosen på 600ie.

Fikk ikke ut ett egg på det siste, men tilsammen 3 egg på de to andre.

Lykke til videre.

Skrevet

Har du prøvd lav stimulasjons IVF? Eller Crash IVF?

Se www.copenhagenfertilitycenter.com for opplysninger :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...