førstegang...1 Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Jenta vår våkner mellom 6 og 7 Sover 2 timer i barnehagen og vi legger henne nå kl. 19 Hun får grøt, tannpuss og lese i nattabok før legging, også synger jeg samme nattasang hver kveld. Men det går nesten en time før hun sovner. Hun veksler litt på å syte og grine. Hva kan jeg gjøre? Hun har vært sånn i ca. 3 uker nå
førstegang...1 Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #2 Skrevet 6. desember 2011 hun er snart 16 måneder
*LillaMeg* Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 La hun sove mindre på dagen.. 1,5time istede for 2.. Kan hende hun ikke er trøtt nok. Går nok noen dager før du merker noe om det er det. Kan og hende at hun har for mange inntrykk å fordøye da.. Er ikke noe du kan gjøre med det tror jeg, annet enn å ha det rolig å stille rundt leggetid og nattstell..
Blabb00 Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Slå av tv, radio og slikt MINST 1 time før leggetid.. Ha det rolig og stille rundt leggetiden.. Med bad, rolige nattasanger, kveldsmat og kanskje litt dempet lys. Jenta mi er 16 mnd nå. Og vi har denne rutinen her før leggetid. Fungerer ypperlig. Hun våkner i 6-7 tiden på morgenen og må minst ha en dupp på 2 timer.. Og da legger hun seg mellom 18-18.30.. Lykke til
El1 Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har ikke noe råd, men har det på samme måten. Han er straks ett år. Han sover under 1 time i barnehagen og sovner ikke før kl 21. Jeg tror på det med at det er mange inntrykk i løpet av dagen. Han har liksom ikke tid til å sove. Trodde han skulle bli sliten og trøtt av å gå i barnehage men opplever det motsatte.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Jeg tenker at hun kanskje ikke er trøtt nok ved legging? Hva skjer hvis dere prøver legging kl 19.30, eller kutter dagsøvn til 1,5 time? Eller virker hun veldig sur og trøtt før leggetid?
Ane Elise Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Vi opplevde det samma da nurket vårt begynte på barnehagen. Sov mye uroligere og mer hypp å være våken for å sjekke om vi var der. Jeg tror han hadde separasjonsangst. Var grinat og meget klengete. Hver gang vi gikk litt fra han f.eks. på kjøkkenet (åpen løsning), så skrek han i full hals. Når vi tok han opp da, klamret han seg fast på oss. Etter hvert begynte ting å ro seg ned, endelig følte han seg mye tryggere på at vi ikke forsvinner for alltid fra han. Sluttet så å skrike når vi leverte han på barnehagen. Og vips så begynte han å sovne av kl.19, og er våken 1-3 ganger i løpet av natta pga at han vrir seg mye i spinkelsenga, men sover videre og står ikke opp før 6.30- 7.
LettBris Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 Hvis dette startet for tre uker siden, så kanskje det kan være tenner på gang? Gutten min styrer gjerne like lenge når han får tenner.
LettBris Skrevet 8. desember 2011 #9 Skrevet 8. desember 2011 PS: Anbefaler varmt Karin Naphaugs bok, Sov godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå