Gå til innhold

i kveld skal det avgjøres.. Trym Oskar eller Oskar Andreas?

Anbefalte innlegg

Nå begynner dere sikkert bli lei av Oskar her, men må spørre igjen..

Anders Nikolai og Trym Oskar (dette vil jeg ha)

Anders Nikolai og Oskar Andreas (samboer sin kombinasjon, som jeg mest sannsynlig må gi etter for siden han hater Trym.)

Hva syntes dere.. skal jeg kjempe for Trym Oskar eller bare gi meg?

Fortsetter under...

Da blir det nok Oskar Andreas:) Ikke så glad i Andreas navnet, men blir vel vant til det også. Syntes Anders Nikolai var litt tungt også, men det var til vi fikk sagt det nok ganger. Syntes begge guttene skal ha dobbeltnavn, selv om de sikker ikke kommer til å syntes noe om det selv når de blir eldre. Men da kan de hvert fall velge mellom to navn, og bestemme hvem de vil bruke.

Har Trond Oskar og Lars Oskar i bakhodet også, begge er lettere å uttale enn Oskar Andreas, men ikke så glad i navnene selv om det hadde blitt oppkalling. Oskar Emil er uaktuelt fra samboer sin side, så da havnet jeg på to alternativer for min del, og han har bare ett.

Enige må vi bli i kveld! For i morgen skal jeg bestille julekort hvis vi skal rekke det før jul. Tror tidspress er det vi trenger for å komme noen vei:)

Jeg synes Anders og Andreas blir litt for like, men hvis samboeren din virkelig hater Trym blir det også feil. Lars Oskar som du nevnte tidligere var et bedre alternativ enn begge disse to etter min mening.

Jeg synes ikke man skal tvinge et navn igjennom som den andre hater. Tenk om det var omvendt....

Om du ikke liker Oskar Andreas så ville jeg fortsette å lete til dere fannt et alternativ dere begge kan leve med.

Virkelig vanskelig dette med navn.....

Lykke til! :)

Annonse

Jeg stemmer for Oskar Andreas, selv om jeg også synes at Anders og Andreas er for likt til søsken... Trym er av helt annet opphav, så det navnet synes jeg er helt uaktuelt.

Hva med:

Oskar Adrian

Oskar Vilhelm

Oskar Martinius

Oskar Johannes

Oskar August

Oskar Kornelius

Oskar Emelius

Oskar Leonard

Oskar Aleksander

Oskar Samuel

Annonse

Da ble det Oskar Andreas. Så får jeg bare håpe det er levbart for både barn og voksne. Håpe det blir enklere å si når man blir vant til det. Jeg fikk Oskar som jeg ville ha. Han syntes Andreas var fint.. så etter snart 9 mnd med diskusjoner så var det dette vi endte opp med.

Anders Nikolai bruker vi til daglig på storebror. Kunne ikke tenke meg å ha et annet navn på gutten nå. Da ville samboer ha Anders og jeg Nikolai. Var litt tungt til å begynne med, men har gått fint etterhvert:) Sliter litt mer med Oskar Andreas.. så må nok henge over meg selv med pisken for å venne meg til å si begge siden jeg har kalt han bare Oskar siden vi fikk vite det ble gutt. Men går seg nok til:) Fornøyd med å få Oskar når samboer i utgangspunktet ville ha Øystein eller Håkon. To navn jeg ikke kan fordra. Mest pga folk med de navnene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...