Gå til innhold

Vinterdress til 8 åring - hvilken ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på Bergans sin, men den stopper på 7 år.

Må ut å handle i dag, så butikkutvalget begrenser seg litt.

Fant en iskald snart 8 åring hjemme i dag . Han hadde splitter ny HH skibukse og jakke da han gikk til skolen, men har ikke brukt buksa på SFO. Ute er det masse våt snø.

Buksa hans var så våt at den kan vris, og han var så kald at han grein.

Joda, han burde passet på å få med alle klærne fra skolen til SFO, men er en litt vimsete gutt som mange andre på den alderen.

Det som forundrer meg er at de som jobber på SFO ikke har beordret han til å ente klærne sine og ta dem på.

De sendte han også hjem med bare buksa, som er av bomull og trekker vann.

Ullundertøy hadde han på, men det er jo ikke nok når man blir søkkvåt...

Argumentet til jr var at den skibuksa var så vanskelig å ta på. Så da får han bruke vinterdress. Ingen bønn, selv om han synes han er for stor til det.

Noen som har tips om hva som fungerer ? Har G sport og Sportsgalleriet i nærheten.

Skrevet

Yrkesklær har god dress til den aldersgruppen :) Ca 1000-lappen, og du har en dress verdt pengene :)

Skrevet

Hvor finner man et slikt utsalg ?

Bor i Bergen.

Skrevet

Våget meg ikke så langt i dette snøkaoset.

Men fant en på sportsbutikken som heter Disriksson Kilimanjaro.

Håper den holder mål.

Skrevet

de der er vare ja, men guuu å våt du blir i en slik.. står jo også at den bare er vannAVSTØTENDE på det sorte, ikke vanntett og alt det andre trekker vann som en svamp..

min 9 åring har 2delt dress fra name.it. veldig varm og god, veldig sjelden han blir våt, selv i våt snø og han VIL bruke den i motsetning til mye annet...

Skrevet

Vi har Didriksons, vet ikke om det er Kilimanjaro. Den er god, men ikke vanntett nei.. Men skal jo endel til før han blir våt gjennom hele dressen. Samtidig har vi en Didriksons vinterbukse og den har han aldri blitt våt i. Alt i alt liker jeg Didrksons godt.

Skrevet

Men den får kommentaren "Gode resultater på vanntetthet" i F&B sin test i 2011.

Har du prøvd denne dressen, 20:28

HI

Skrevet

Det høres bra ut.

Han har godt regntøy sånn når det regner, men dressen er til disse dagene vi har nå, med masse snø.

Leste på den testen nå, og Reima er testvinner. Kilimanjarodressen scorer likt som Reima på vanntetthet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...