Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

pga seteleie. Termin på torsdag så håper bare at det ikke skjer noe før fredag.

Da er det liksom virkelig fordi jeg vet når jeg skal bli mamma. Rart.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååh, masse lykke til! Gleder meg til det blir vår tur å møte lillegull :)) Det kommer til å bli fantastisk når dere møtes første gang :D Spennende tider <3

Men hva er årsaken til at du ikke føder seteleie? Med førstemann skulle jeg egentlig ha planlagt ks, 12 dager før termin pga stor baby i seteleie. Gutten vår ble estimert til å være 4-4,2 kg ved termin. Han snudde seg selv samme uke som keisersnittet skulle være, og ble oppdaget da vi kom til innskrivning kvelden før. 5 dager før termin kom han rett veien, med hodet først, og var 4070 gr. Så estimeringen visste seg å stemme på en prikk!

Denne gang ligger også babyen vår i seteleie fremdeles (uke 33), men hun er estimert til å være mindre. Foreløbig 3,6-3,8 ved termin. Jeg skal inn til en ekstra ultralyd rett over nyttår (uke 37) for å vekstestimere henne enda en gang og sjekke leie igjen. Er hun fremdeles under 4 kg til termin da, får jeg antagelig føde seteleie.

Skrevet

Takk skal dere begge ha!

Bekkenmålet mitt er i grenseland/litt under grensa for å takle en setefødsel. Det kunne kanskje gått siden baby ikke er så stor, men etter å ha googlet litt om setefødsel og statistikk så ombestemte jeg meg og ville heller gå for planlagt keisersnitt. Hadde jeg vært 20 år/yngre så hadde kanskje legen ville at jeg skulle forsøke setefødsel, men der er ikke jeg.

Du får ha masse lykke til selv når din tid kommer!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...