Gå til innhold

urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hatt vondt nederst i magen på høyre side nå i 3 dager .. å jeg begynner å bli litt bekymra for hva det kan være.. lurer på om det kanskje er urinveisinfeksjon . noen som har erfaring `?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ! Det høres ikke ut som urinveisinfeksjon. Da hadde du hatt svie ved vannlating, du hadde kjent stadig tissetrang uten at det kommer mer enn noen få dråper om gangen, og kanskje vond lukt. Det letteste måte å finne ut av det er å ta sånn selvtest som du kan kjøpe på apoteket. Er den positiv, er det bare å komme seg til lege, for gravide skal alltid det hvis det er mistenke om UVI.

Skrevet

hmm jeg må veldig ofte tisse ... syns kanskje det lukter litt anderledes av utfloden ..å så gjør det vondt å reise meg opp hvis jeg sitter .

Skrevet

UVI i seg selv skal ikke være vondt, bare i det man tisser, og da er det svie man kjenner, ikke direkte smerte. Jeg også tisser veldig ofte, det gjør alle gravide, men ved blærekatar kjennes det ut som om du må så på du, og så kommer det ut bare noen få dråper om gangen , men du kjenner at du fortsatt må på do. Det blir ikke bedre når du har tisset. Det er ganske plagsomt.

Hvis du opplever smerter i det du reiser deg, så kan det være ligamenter som streker seg, du kan prøve å bøye deg fremover og se om det hjelper. Har nettopp lest det i svangerskapsboken.

Er du i tvil, så dra til lege med urinprøve, hvis du ikke har lyst å ta hjemmetest.

Skrevet

takk for svar :) jeg tok en hjemmetest men skjønte ikke så mye av den forå være ærlig.. men den så positiv ut .. men jeg tror jeg skal dra å levere inn en urinprøve til legen i morra uansett .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...