Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om dette navnet? Hvilke assosiasjoer får dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig rart! Tenker på Aidensfield:P

Skrevet

Assosierer det med engelsk/amerikansk tv serie.... På engelsk syns jeg det er litt fint, men ikke på norsk.

Skrevet

Ikke pent på norsk. Hvordan ville du uttalt det? Rett frem eller mer Ejden?

Skrevet

uff, ikke fint. Tenker Aidensfield, hehe. I tillegg synes jeg det har litt "harrypreg".

Skrevet

Nydelig på engelsk, men ikke så mye på norsk. Vet om en liten som heter det, men faren er ikke fra Norge, så da er det mer naturlig.

Skrevet

Fint på engelsk, men ikke på norsk.

Skrevet

Som flere har sagt ikke fint på norsk. Aiden er fint på engelsk. på norsk blir det bare teit. Det er også veldig harry på norsk. Ikke pent. Hva med Adrian? Eller Audun?

Skrevet

Et av mange nydelig engelske navn som ikke funker på norsk. Det har en uttale som ikke er uproblematisk på norsk, og det verste jeg hører en skikkelig fornorsking av utpregede utenlandske navn. Det blir harry. Har man britisk eller amerikansk mor eller far så stiller ting seg selvsagt annerledes, men som sagt - det er ikke et navn som automatisk vil bli uttalt korrekt, tror det er fåtallet som vil gjøre det desverre.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvis man uttaler dette "rett frem" Aiden,- og ikke tenker på engelsk uttale eller opphav kan ikke jeg skjønne hva som er så problematisk med det navnet. Ser man på det med nye øyne, synes jeg det er meget fint jeg;)

Skrevet

Aiden er fint det! (aiiidenn liksom?)

Datteren min har en gutt i klassen som heter det, men familien hans er av utenlandsk opprinnelse. (hører de kaller han ayydeen)

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg tenker på det programmet kate plus 8. jeg liker navnet på engelsk ikke like stor fan på norsk ..jeg har mange navn som jeg liker veldig godt på engelsk men som ikke blir helt det samme på norsk. jeg liker feks Rachel men synes Rakel er kjempe stygt.

jeg liker Edith men på norsk blir det ikke sagt sånn jg liker det å måtte evt byttet til Idith vis det automatisk skulle blitt sakt likt men kansje litt rart vis gutten het Eyden ...

Skrevet

Her hvor jeg bor er Aid et jentenavn... (Ja, det er i Nord-Norge) så Aiden på en gutt ville bli forvirrende. Og gi opphav til morsomheter om AIDS-en osv. Dessverre, et dårlig navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...