Gå til innhold

Kvalmen er borte.....????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 8+5 i dag, og har ikke vært kvalm siden lørdag!! Hvorfor??? Føles tryggere å være kvalm, da føler jeg meg i hvert fall sikker på at det er noe som gjør meg kvalm... hvis du skjønner....

Nå er jeg bare "på tuppa", griner og er litt fortvila....

Nå tenker jeg "Kanskje jeg bare har innbildt meg dette, kanskje noe er galt, kanskje jeg bare har lagt på meg...."

Merker det blir lenge å vente 14 dager til kontrollen.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er så individuelt at en kan rett og slett ikke gå ut ifra at noe er galt fordi symptomer forsvinner. Kan godt hende at du som mange andre er kvalm en liten stund også blir det borte. Mest sansynlig er detingenting galt. Hvis ikke du blør eller har smerter er nok alt i orden. Jeg har nå fått høre litt om dette med MA og det er sjelden at kroppen ikke gir noe signaler i form av blødning/farget utflod over lengre tid. Jeg syntes det er fornuftig med 1 ultralyd før ordinær ul for å se at det er noe der inne så du kan jo alltids ta en privat ultralyd men i utgangspunktet ville jeg ikke bekymret meg hvis det eneste som har skjedd er at kvalmen er borte.

Skrevet

Huff, ja... Tror ikke det er helt sunt å lese for mange innlegg her inne! Det er så skremmende hvor mange som synes å oppleve MA!

Satser på at kvalmen bare er over - var aldri kvalm med mine to første sv.skap....

Skrevet

Dette er mitt 4. svangerskap. De 3 andre har jeg kasta opp som bare det. men nå er jeg bare bittelitt kvalm.

Men tror nok spira mi koser seg likevel.. :)

Kvalme eller ikke, så lenge ingenting annet er tegn på noe galt så har den nok fint fint med å utvikle seg til å møte deg en dag :)

Skrevet

Var ikke kvalm på forrige men er det i dette, har gått ned masse.

Men alle svangerskap er ulike, du har nok en sprell levende baby i magen din! :)

Skrevet

Denne skriver eg under på.. har det likedan!

bekymringene vokser! at nå er det dødt!!

kjenner sånn VARME illninger/strekkninger/rivninger/murringer eller ka eg skal kalle det nå..så blir eg bekymra for det også..

kvalmen er nesten borte, bare litt småuggen innimellom..litt ømme pupper, men det er alt.. i sist uke hadde jeg symptomer som var like stor som et A4 ark.

har tidlig UL 3 januar! alt for lenge og vente!

Skrevet

Jeg har bare vært kvalm et par uker, både med min sønn og nå. Tror du skal slappe helt av :-)

Skrevet

Jeg har bare vært kvalm et par uker, både med min sønn og nå. Tror du skal slappe helt av :-)

Skrevet

Gratulere som kvalmfri, NYT det!!!

Har du fått positiv test og uteblitt mens e du gravid :) Kvalme e jo helt for jævlig, ingen vits i å ønske å være kvalm/kaste opp.

Kos dæ :)

Skrevet

Tror du kan slappe helt av ja:)

Her forsvant kvalmen i uke 9! Bare nyt det du:)

Skrevet

Ah, det er jo deilig å ikke være kvalm!

Men teller ned dagene til kontrollen - "bare" 14 dager igjen!

Skrevet

Ta de helt med ro, jeg var akkurat som deg. Mistet både kvalme, puppene var ikke ømme osv når jeg var 7+4. Når jeg var 8+1 holdt jeg ikke ut lenger, etter å ha lest meg opp og ned på nett var jeg sikker på at dette endte i en MA. Jeg bestilte privat ultralyd i Oslo og fikk komme inn samme dag, ganske fortvilet.

Men - der dunket hjertet høyt og tydelig <3 og alt så bare fint ut :)

Jeg tror heller at kroppen vår kan bli litt sjokket over alle hormonene til å begynne med, men at den venner seg til det etterhvert. Gled deg over at du er i fin form og slutt og les på nett. Det har jeg gjort, vi bare skremmer oss selv. Mamma hadde aldri noen gang ultralyd når hun gikk med meg, bare et svangerskapskurs og en bok fra biblioteket, og nå venter jeg selv barn <3 Vi er altfor bekymret nå, det er ikke medisinske mirakler at babyer blir bært frem, tvert imot - det mest naturlige i verden <3

Skrevet

Tusen takk for et så fint svar, MammaElisabeth! <3

Du har jo helt rett, og det fikk meg faktisk til å føle meg mye bedre!! :-)

Skrevet

Det var et veldig fint svar MammaElisabeth! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...