BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Er det noen av dere som har flyttet babyen over paa eget rom etter aa ha samsovet lenge? Gutten vaar er straks 6mnd og har samsovet saa langt, men han sover skikkelig daarlig, og vi ogsaa. Daarlig plass i senga og mannen min har sovet i noen uker paa sofaen(!) for ikke aa forstyrre utten enda mer. Jeg begynner paa jobb om under 2 mnd, saa dette gaar ikke saa mye lengere! Vi proevde for foerste gang i gaar. Han sovna etter pupp og byssing etter en halv time. Sov i ca 1,5 time og vaakna av hyyylskrik! Han hoertes nermest redd ut. Da tok det enda en time med byssing foer han sovna igjen, med mange mislykka forsoek innimellom med aa legge han ned. Det var da mannen min som bar han. Saa sov han ca en time til, og enda en gang hylskriking. Da var gikk det ikke mer... Vi bar og puppa og bar og bar til kl 4:30, og da greide jeg ikke mer. Han havna i senga vaar igjen.. Han vaakna ogsaa der en gang med denne skrikingen, noe han aldri har gjort! Men sov da til 9 i morrest... Herregud for ei pyton natt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Noen som kan gi tips og raad for aa greie dette?!
Bad habits har tre små Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Vi skal i gang med det samme nå. Minsten på 7 mnd har ligget i vår seng siden han ble født - men nå er rommet hans klart, så da gir vi det et forsøk. Har egentlig ingen annen plan enn å forsøke så langt det er mulig å la ham forbli i sengen (uansett protest), og forsøke å roe ham der han er. Vi skal legge en madrass ved siden av senge, og ligge der hvis han protesterer veldig. Nå er ikke vår sønn av de mest temperamentsfulle, så jeg tror ikke det vil være et helt uoverkommelig prosjekt. Det har gått fint å få ham til å sovne i egen seng om kvelden. MEN, jeg er helt ubrukelig på natten. Det eneste jeg tenker på er SØVN, så jeg vet at det er en sjanse for at jeg gir meg dersom det blir mye gråt.
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2011 Lykke til!!! det er toeffe greier... Jeg greide ikke to netter paa rad jeg, nei. MAATTE bare sove i natt, saa han havna i senga i natt igjen. Deilig, tenker jeg naa etter aa ha sett natta foer..! Men er det andre som har vaert gjennom det allerede og kan gi oss raad??
april2011mamma Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 min tulle samsov med oss i senga vår i ca 4 mnd.. deretter sov hun i sengen sin ved siden av min seng til hun var 6,5 mnd...... for oss gikk det veldig bra å flytte henne på eget rom.... jeg startet med å legge henne der til første lur sånn at ikke første gang ble på kvelden! Da var hun allerede kjent med sengen siden det var den hun sov i inne hos oss!....... det beste er å bare gjøre det så naturlig som mulig.. de merker fort om vi lager noe stort ut av det eller stresser osv..... la de sove der inne på dagen og når kvelden kommer får du henne til å sove ( jeg tenker at det ikke er så viktig hvordan du får de til å sove de første dagene, det viktigste er at de venner seg til eget rom) så om du må bysse litt i søvn gjør ikke det noe... her bysset og sang vi for henne de første dagene og når vi så at hun hadde falt til ro med eget ro begynte vi å legge henne halvdøsig for så å sitte med henne til hun sovnet.... første dagen tok to timer men det gikk raskt ned til ti minutter:) nå sitter vbi der til hun sovner og nå sover hun kjempebra! Vi har også iløpet av forrige uke avvent henne med den amming hun fikk rundt 23-24 , hun får bare vann før klokken 3-4 og dte hjelper henne også til å finne ro og sove bedre... Vet ikke om dette var noen råd men jeg ville ihvertfall sørget for at hun kjente sengen sin om hun ikke ghjør det fra før? nytt rom og ukjent seng kan være litt skremmende... og hjelp henne til å sovne de første dagene sånn at hun blir vant til sengen og dte å våkne der.. om de våkner på natten og skriker så vær rolig og tilby vann og ta de opp om dere må det for å roe eller gi pupp...... de går over etter noen dager så ikke tenk at det blir sånn for alltid! Lykke til og håper det går bra for dere! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå