Gå til innhold

hvor kan jeg få hjelp med inkasso og gjeldsproblemer

Anbefalte innlegg

har helt sammenbrudd her,orker ikke mer. har prøvd og ordne opp gang på gang men klarer ikke holde styr på det og har masse nedbetalinger ol jeg ikke har orden på. trenger virkelig hjelp, er det mulig og få noen plass. vil ikke på tv så melder meg ikke på luksusfellen.. :(

Fortsetter under...

på hvilken måte vil banken hjelpe meg ? har tatt kontakt med dem jeg har krav hos og fått nedbetalingsplaner,men føler alt har gått i surr nå så jeg har ikke kontroll på hvem som trekker hva når tid osv :((

Heisann.

Jeg var i samme situasjon som deg. Kontaktet NAV sosial og fikk hjelp av en økonomi ekspert. (Husker ikke helt hva det heter). Men ihvertfall, han hjalp meg og setter opp økonomien, sa hva jeg skulle gjøre osv. Det hjalp stort med å få oversikt. Han hjalp meg å ringe rundt til forskjellige kreditorene også.

Kanskje du kan gjøre det samme?

Du kan kontakte noen som kaller seg for inkassorådgiverne.. søk på nett etter dem.. de kan samle full oversikt over hva du skylder og til hvem, så kan de ta kontakt med hver enkelt for å få til en avtale..

Du betaler da inn ett fast beløp til dem i måneden og så betaler de ned til de forskjellige.. Du må betale ett lite beløp i begynnelsen for å få igang noe, men resten er gratis.

Annonse

Be heller om hjelp av NAV eller banken til økonomisk rådgivning.

Mange av disse "inkassoekspertene" og "gjeldsrådgiverne" tar seg GRÅDIG godt betalt og man få liten, eller ingenm hjelp. Du kan risikere å sette deg i enda mer gjeld på den måten.

https://www.gjeld.org/gjeldsradgivere/anbefaling

oi nå har jeg sendt inn skjema til inkassorådgiver :SS men de opplyser vel om hvor mye de skal ha ? skal på nav imorgen så jeg kan høre ang det da. men hjelper de på samme måte ? det hadde ver så greit og få alt samlet og at de hjalp til med og få en oversikt og kontakte.. ? takker for alle svar.er virkelig nådd bunnen pga dette nå,dere hjelper utrolig !

hmm , hvor har dere det fra at inkassorådgiverne er så dyre??

mannen min har en avtale med dem nå og har hatt det i over 1 år hittil..

Han betalte en engangssum og thats it.. de tar ikke noe ekstra betalt.

Han setter inn en fast sum hver mnd og de betaler ut til de han skylder penger.

Han får også når som helst be om oversikt over hva som er betalt og hvilke saker han betaler på per dags dato. uten ekstra kostnader.

Det finnes mange slike firmaer, og flere økonomer som jobber med slike saker. Dette er folk som tjener gode penger på tjenestene sine.

Kanskje har mannen din vært heldig med firmaet har bruker, kanskje de tjener pengene sine på andre ting (for ingen kan leve av gratistjenester alene). Men siden det er mange aktører på markedet som tjener "blodpenger" på andres nød må man sjekke skikkelig opp hva som står med liten skrift før man inngår en avtale.

Annonse

Det var ihvertfall tidligere kommunen som hadde ansvaret for dette (sosialkontoret). Jeg anbefaler deg å ringe NAV for å få hjelp. Jeg tror jeg har hørt om et landsdekkende telefonnummer, men er ikke sikker. Du kan jo selvsagt sjekke nav sine sider.

• 5 år senere...

Hei

Er det noen der ute som kan gi meg råd og hjelp. Sitter nå midt i en vanskelig situasjon, vel den har vært en stund,men betaler og prøver Alt jeg kan😩Leier bolig å har ingenting selv,fast jobb som selvstendig,men fått en skattesmell å tidligere skatt på 350 000 ( beløp strekker seg over 3 år) betaler 7300 i mnd,men nå vil de ha alt😩Regnskapsføreren min sier jeg må si opp jobben,slik at jeg får meg en jobb der jeg er ansatt hvis jeg ikke kan betale dette. Her er det ikke lett å få jobb å jeg er 55 år, nå er jeg så fortvilet at jeg har tenkt svarte tanker. Fikk gjeldssanering av kommunen for 2 år siden,men den ble misligholdt da min daværende samboer brukte pengene mine😩Kan noen gi meg en hjelpende hånd, 

Hilse redd

Anonymkode: d9180...8bb

Du må få deg sykemelding, og sykepenger. Så et løp med AAP før uføretrygd. 

Du må avvikle firmaet ditt. 

Så må du søke gjeldsordning gjennom namsmannen, om et års tid eller to når kemneren vil godta det. 

Du sier du har hatt gjeldssanering i kommunen? Er det en utenrettslige ordning ved hjelp av de kommunale rådgiverne? 

Dette med sykemelding, AAP og uføretrygd må du ikke begi deg utpå om du har gode AFP rettigheter, eller gode jobb muligheter. 

Erfaringsmessig vil jeg tenke at du har psykiske utfordringer av en viss substans, siden du hele veien roter til økonomien din? 

Så et par år med trekk, så en gjeldsordning, så pensjonist tilværelse med ro. 

Du kan jo jobbe med trekk, å ikke motta trygd. Det øker jo alderspensjonen din. Du bør sjekke pensjonskalkulator på nav. Den tar jo bruttoen din, dvs før trekk. 

Du får ikke gjeldsordning om du er registrert i Brønnøysund. 

Er det rettslig ordning du har hatt før, er det tvilsomt du får åpnet igjen. 

Om du derimot kommer i en situasjon der betjeningsevnen forsvinner, som varig uføretrygd, kan du søke om lemping av skattekravet. 

Anonymkode: 4b019...65b

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så må du søke gjeldsordning gjennom namsmannen, om et års tid eller to når kemneren vil godta det. 

Du sier du har hatt gjeldssanering i kommunen? Er det en utenrettslige ordning ved hjelp av de kommunale rådgiverne? 

Dette med sykemelding, AAP og uføretrygd må du ikke begi deg utpå om du har gode AFP rettigheter, eller gode jobb muligheter. 

Erfaringsmessig vil jeg tenke at du har psykiske utfordringer av en viss substans, siden du hele veien roter til økonomien din? 

Du kan jo jobbe med trekk, å ikke motta trygd. Det øker jo alderspensjonen din. Du bør sjekke pensjonskalkulator på nav. Den tar jo bruttoen din, dvs før trekk. 

Om du derimot kommer i en situasjon der betjeningsevnen forsvinner, som varig uføretrygd, kan du søke om lemping av skattekravet. 

Dine råd strider mot norsk lov. 

Du er ikke helt vel bevart. 

Anonymkode: 968dc...e44

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst, snakk om å misbruke sykepenge og AAP ordningen

Anonymkode: 4642c...b4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...