Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Så fra en annen tråd at det var salg på Troll på Familiebutikken.no. Noen med erfaring med dress og/eller Familiebutikken? Tenker først og fremst på vinterdress med avtakbart for. Har nå Reima vår/høst og den har fungert fint hele året med ull under på kalde dager, men den begynner nå å bli litt liten og slitt i rumpe og knær. Blir Troll noe av det samme? Og hvordan er slitestyrken? Hvordan er den i størrelsene? Jenta mi er 4 1/2, men litt liten for alderen ca 100cm. Tenkte i ugp kjøpe 110 slik at hun kan ha den til neste vinter også, men blir det alt for stort nå?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Troll er kjempebra og slitesterke dresser. Jeg liker ikke dem med avtagbart for, de er et herk å få på. Men de med fast for og uten er knall. God passform med plass til ull og fleece. Troll er romslig i str, så 104 er nok passe, men ville nok kanskje gått opp til 110. Er du usikker kan dere jo gå innom en butikk som selger troll og prøve de ulike str. Hvilken str har hun i dress nå? Har erfart at vi ofte har hoppet over en str i dresser til eldstemann. Yngstemann arver det som er passe :-P
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Har alltid kjøpt troll dress til sønnen min, og har vært veldig fornøyd med dressene. Liker dem med avtagbar for. Var et slit å ta på helt til jeg tok av foret og kledde på foret først deretter dressen. Klønete forklart, men det er ennå tidlig på dagen. Min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Har etter 3 barn bare positivt å si om Troll! (og alle 3 har brukt samme dressene i 3 sessonger;) De er utrolig slitesterke! Jeg har bare hatt dressene med løse ulldressen og som oftest har vi først tatt på ulldressen så tatt på ytterdressen slik som ano over. Ikke vært noe problem det;)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Dattera mi har i år for første gang, med fast ullfor. Kommer nok ikke til å kjøpe igjen. Den er tung, har rar fasong og suger til seg flekker og skitt. Liker bedre dresser som er mer fluffy i foret og som har glattere stoff som ikke trekker til seg skitt.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Trolldressen er fantastisk. God bevegelighet og lett for barnet å ha på. Med denne dressen kan man bøye seg og løpe. Aldri opplevd at min blir gjennomvåt - og slitestyrken er kjempebra. Mine to aktive gutter har brukt dressene i arv gjennom flere sesonger og aldri fått et hull i dressen. Tra ulldressen på først - og deretter selve utedressen. Fester ikke ullet for å si det slik. Ulldressen er også fin å bruke alene i bil, vogn osv. Jeg vet Troll har flere forskjellige dresser nå - vi har hatt dem som går i mørk blå eller rød. Jeg vet ikke om dem med mønster er lik. Har kjøpt min i butikk i Sandnes - ikke på nett.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Tror det blir Troll, men er usikker på om jeg skal ta fast eller løst for! Tenker at det perfekte er jo en dress som kan brukes vår/høst/vinter slik som den Reimadressen hun ahr nå. Hvor tykt er det løse ullforet forresten? Typ som ullfleece eller tynnere? Hun har str 98 nå forresten og den begynner å bli kort i beina..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Troll er super. Slitesterk, bra form på og kjempebra ulldress/for. Ulldressen er tykk. Jeg har hatt den med uttagbart for og er kjempefornøyd med den. Ingen problem å ta foret på først og så dressen. Min gutt hadde 104 i fjor, den er for liten i år, Han har akkurat fylt 4 nå, er litt stor for alderen. Ulldressen passer ennå, den kan han bruke under regntøy når det er kaldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå