to tettitett Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Lille jenta mi våknet opp i dag med prikker over hele seg.. Ikke sånne nuppete, kvisete hormonutslett men røde jevne prikker.. Virker ellers ikkeno preget av prikkene.. Noen som vet hva det kommer av? Moren min mente det kunne være elveblest som følge av en allergisk reaksjon på noe jeg hadde spist, men er det mulig så tidlig?
rikedaspike Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Jenta mi hadde det samme... tro det var en eller anna allergisk reaksjon ja, vaskemiddel eller mat...ikke godt å vite. Leste på nett at sånt er mulig fort på den sårte huden. Hos oss gikk det over av seg selv i løpet av 2-3 døgn...
to tettitett Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2011 Ok, takk for svar:-) antok vel at d var noe ufarlig siden lillejenta har vært våken og blid som vanlig i dag:-)
cab78 Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Opplevde akkurat det samme når mi jente var rundt 3-4 uker. Jeg opplevde at hun var litt sutrete i tillegg, men det kan jo hende hun kjente et ubehag. Men det var over på et par dager, og ellers merket vi ingenting. Sikkert sånn som ble sagt her, at den sarte huden deres kan reagere lettere.
Billie Jean Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Enig med de over. Det høres ikke "skummelt" ut. En baby på 3 uker blir jo utsatt for ekstremt mye nytt hele tiden Du kan prøve å smøre på sinksalve, aderma fra apoteket, a-krem eller spenol. Det er hvertfall de kremene vi har hatt sett best effekt av når lillegutt har hatt ulike utslett.
SuperMoM <3 Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 "reve" er helt normalt hos nyfødte. 3/4 av mine barn har hatt det og det er helt ufarlig.
mamma fra sandnes Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Det kan være en reaksjon hvis du har spist reker eller noe med reker i..Eller jordbær..Men er ikke farlig i det hele tatt..Min første datter reagerte slik hver gang jeg hadde spist reker,men spiser det selv nå..
to tettitett Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2011 Takk for svar alle sammen! Er nok bare en allergisk reaksjon på ett eller annet ja.. Håper bare det ikke indikerer at denne jenta også får eksem og matallergi.. Lille storebror klør seg til blods på nettene og har store plager med eksem i tillegg til mye matallergi, så håper at lillegull slipper unna.. Har så utrolig vondt av storebror på ett år... Men men gode er de samme hva:-) ha en fin kveld:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå