August_babyen_min Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Funnet ut at jeg er gravid i dag, jippi! Men lurer på om det er vanlig å ta noen vitaminer, omega 3, folat eller noe annet? Husker ikke hva jeg gjorde i første svangerskap.
Fjelljenten Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Det er vanlig og anbefalt å ta folat og omega3. Det finnes egne pakker med forskjellige vitaminer/folat osv som heter Gravid, får det på apoteket, men husker ikke om du får omega3 i de også... Gratulerer! :-)
VenterPåNr.2 Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 den pakken jeg har er med både folat og omega 3
August_babyen_min Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2011 Er det vanlig å ta folat hele svangerskapet? har litt igjen av boksen jeg tok før jeg ble gravid. har kanskje 20 tabletter igjen, trenger jeg å kjøpe ny?
Ugress Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Er vel anbefalt å ta folat 1. trimester :-)
Netti*** Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Ta folat de 3 første mnd.1.trimester. Omega 3 kan også være greit. Men andre vitamintilskudd trenger du ikke om du er frisk og rask Legen min er veldig i mot dette vitaminjaget som er en stor business med mye omsetning. Frisk trenger ikke dette om de spiser variert.
_AnnHelen_ Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Anbefaler multivitaminer med folat + omega-3. Folat trenger man bare til man er 12 uker på vei (kun i 1.trimester). Evt.tilskudd av jern bør man diskutere med legen sin. Multivitaminer med folat kan man få gratis her :-) http://www.multi-tabs.no/Norwegian/Gravid/nybakt-mor/Bestill-produktpr%C3%B8ver-1.aspx
mamma til s@lma Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Gravid vitaminer finnes ikke lengre, sluttet å produsere dem trist for de var gode, billige og kun en tablett å ta om dagen, ikke 4 store som i andre preparater. Lifeline er kommet med to vitaminpakker som er ment for før graviditeten og 1. trimester ( de med folat ), og andre for gravide fra 2. trimester og ammende. Da tar man til sammen 4 stor tabletter , bl. a. omega 3, da. Litt mer tungvint, betydelig dyrere, men jeg fant ikke noe andre preparater og brukte litt tid i forskjellige apoteker. Så da ble det Lifeline. Hvis du bestemmer deg på kun folat tilskudd, så må du huske at du skal ha høyre dose , den på 0,4 mg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå