**lykke!!** Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Hei. Jeg har klart å få influensa, men har ikke mulighet til å være hjemme fra jobb.... eller jo, alle har jo mulighet til det når de er syk, men jeg ønsker svært gjerne å gå på jobb. Jeg har vondt i halsen og har nå 39 i feber, det jeg lurer på er rett og slett om det er greit å bruke paracet 2 ganger for dager i noen dager mens man er gravid??
Gjøkeredet③ Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Paracet er greit, men ligg unna Ibux ;o)
Gjest Lilu87 Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Du tar paracet og blir hjemme fra jobb. Går du på jobb risikerer du faktisk å: -forverre sykdommen fordi du ikke tillater deg selv å slappe av -og sånn utsette barnet ditt for risikoen ved høy feber -og du smitter kollegene dine. Å gå på jobb med smittsomme sykdommer er aldri greit.
**lykke!!** Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2011 Jeg jobber alene så smitter ingen, eneste kontakt jeg har med andre mennesker i morgen er via nett og tlf... stiger feberen ytterlig blir jeg selvsagt hjemme fra jobb, men dersom jeg kan ta en paracet og gå på jobb en del timer i morgen, gjør jeg det, da slipper jeg å ta igjen tapt arbeid på kveldstid en annen dag...
wenki Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Paracet er helt greit. jeg fikk blintarmbetenelse og ble operet for 14 dager siden og fikk da paracet 4 ganger i døgnet for å holde feber unna (blindtarmen sprak) og jeg ble sendt hjem med beskjed om å ta paract til smertene. bare følg det som står i pakningsvedlege ang dose God bedring
TurboJenny87 Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Hei:-) Det er farligere for barnet at mor blir overopphetet enn at mor tar Paracet, så derfor synes jeg ikke du skal holde tilbake så lenge du har feber;-) Jeg har også tatt litt Paracet et par dager jeg hadde hodepine. Søkte som en gal på nettet, og den eneste negative virkningen var at det var en liiiiitt økt risiko for av testiklene til guttebarn ikke falt ned i pungen (prosentstigning fra 2,0-2,7% elns) Og dette var kun ved bruk av Paracet i 5 uker eller mer. Lite forbruk har ikke skadelig effekt på barnet.... Her er artikkelen; http://nhi.no/forside/gravide-og-paracetamol-36037.html
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 paracet er greit ja... Fikk akutt øreverk sist svangerskap, verket hull på tromhinna og da anbefalte legevakta paracet på tross av at jeg var i uke 33...
Mammaen til Turid Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 paracet i normale doser (man kan faktisk følge det som står på esken..) i en kort periode er helt ok HELE svangerskapet. jeg fikk faktisk beskjed av legen at man i 2. trimester KAN ta ibux i ny og ne uten at det gjorde noe (for på meg har ibux bedre effekt enn paracet ihvertfall på hodepine, da mine hodepiner kommer av muskelverk..) MEN sjekk med DIN lege før du tar ibux.
thessi og lillemor Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Jeg har en revmatisk sykdom og har mye muskelsmerter og hodepine, men fikk beskjed av revmatologen min på Riksen om å holde meg helt unna ibux ( og andre betennelsesdempende). Paracet derimot var helt greit å ta (men er dessverre ikke på langt nær like smertelindrende for meg...).
**lykke!!** Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2011 Takk for gode svar. Brukte litt paracet, ibux bruker jeg aldri...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå