Gå til innhold

Lurer litt på blodprøvesvar jeg har fått, kan dere jenter se her?

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt syklusprøver og jeg får telefon i morgen for å høre analysen og hva legen sier. Men jeg har fått noen fra dag 3, og jeg ganske så knust for jeg fikk svaret på AMH i dag og den er lav :-( Er ikke snakk om ivf eller noe som helst, jeg tok de for å se hvorfor jeg ikke har blitt gravid på 31 pp(har 2 barn totalt og siste for 4 år siden) og vil gjerne ha 1 barn til.

Her er noen av prøvene som ble tatt på cd3, og hva mener dere om muligheten til å klare dette på egen hånd? Og lurer også på om jeg har slank pcos oppi alt det mere, det forklarer en hel masse av hva jeg har slitt med i alle år. Prøvene er analysert på st.olavs og jeg er 41 år. Men er er de:

FT4 - 11,7

TSH - 1,26

Stoffskifte ser greit ut.

AMH - 1,4

FSH - 8,5

LH - 5,3

Øst. - 0,26

Prog. - 307

Testosteteron - 4,02 (høyt)

DHEAS - 4,5

Fortsetter under...

Hei Athina,

Jeg skal dele det lille jeg vet, men jeg håper du venter på hva legen din sier før du drar noen konklusjoner.

For mer info om amh foreslår jeg denne siden

http://www.medicus.no/blogg/utredning/amh-et-viktig-hormon-ved-utredning-av-barnloshet/

De sier også litt om fsh og østradiolverdier også.

Amh verdien skal være mellom 3 til 60, min er 2 og jeg er 31 år. Jeg fikk beskjed om at jeg var i overgangsalderen og produserte få egg. Men det sier ingenting om kvaliteten på de få som er der. Riksen mente at jeg ikke ville reagere på hormonene og var ganske negative til å behandle meg. Men dette er forskjellig fra sykehus til sykehus. Jeg dro derfor på Aleris og fikk ut 4 egg som var "ok" . Kun et ble befruktet og satt inn og nå er jeg 10 uker på vei. På første forsøk!

Uansett hva de sier så må du prøve! Lykke til imorgen

Takk for svar poca :-) Jeg avventer selvsagt svar fra legen, men nettsiden som du linket til sier vel det samme som jeg trodde, at det å bli gravid helt på den naturlig måten og uten ass.hjelp er mikroskopisk :-/ Men men får vente til i morgen for å få fullstendig svar :-) Takk igjen, gratulerer så masse, og lykke til videre i svangerskapet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...