Gå til innhold

Svingbare fremhjul? Erfaringer og tips..?

Anbefalte innlegg

Jeg bor sentralt i Oslo og går mange korte turer på asfalt, mye innom butikker og kaféer og reiser (kun) kollektivt.

Tenker derfor at svingbare fremhjul er best for meg, og vurderer vognene Nitro City og bugaboo cameleon.

Vil gjerne høre erfaringer fra dere som har slike vogner. Liker dere dem? Hvordan er de om vinteren? Går så og si aldri på grusveier, men blir bo gjerne snø, is og slaps om vinteren i Oslo da.

Kan dere anbefale en vogn med svingbare fremhjul?

Vil helst høre fra dere som har erfaring med sånne vogner :)

Fortsetter under...

Vil ikke ha annet enn svingbart etter å ha prøvd plenty av begge deler ;)

Det er sjelden så mye snø at det er et stort problem med små hjul når de er av god kvalitet. Men det er helt klart forskjell på de små hjulene. Noen er ikke spesielt gode. Og hvis du ikke MÅ ut før brøytebilen, så tipper jeg du vil klare det fint. Man kan forresten snart få kjøpt vinterhjul til Emmaljunga og.

Men sjekk ut Emmaljunga Ozone og, bedre enn Cameleon på de aller fleste punkter. Forresten ingen problemer med stier eller en snarvei litt utenfor veien.

Hadde Brio Go. Den var super på det meste. Det eneste jeg ikke likte med den var at den ikke var noe god på løs snø. Men jeg har ei veninne som bor i Oslo sentrum. Hun har samme vogna, og har ikke sett på snø som noe problem i det hele tatt.

Jeg har bugaboo Cameleon og er superfornøyd! De små hjulene funker dårlig på snøføre, men det finnes offroadhjul man kan kjøpe som vi har og de bruker vi mye. De er ikke snurrbare. Men kan virkelig anbefale vogna på det varmeste, den er veldig lett noe som er et pluss når man bor i byen. Også er den liten sammenlagt! Stor bag og vendbar sittedel er stort pluss..

Har TFK Joggster Twist, som jeg er veldig fornøyd med. Nå vet jeg ikke hvordan det er med andre vogner, men her kan man låse hjulet om man ønsker det. I Oslo er det ofte dårlig brøytet på vinter'n, og da er det et HERK med et hjul som ikke kan låses. Det er også helt håpløst om hjulene er små. TFK sine hjul går akkurat på Grünerløkka i alle fall ;-) Har sett mange fancy småhjul på sommerstid, men på vinter'n ser det ikke særlig praktisk ut altså. Veldig tungt å dytte gjennom snøen. Et annet argument mot de små hjulene i Oslo er at de sitter fast i trikkesporene...

Begge disse vognene du nevner har disse små framhjulene, og jeg ville virkelig ikke kjøpt de. Det er mye enklere med større hjul. Selv vurderte jeg å kjøpe en ren joggevogn (TFK joggster) pga hjulene alene, men nå er jeg mye mer opptatt av funksjon enn av utseende. Nå har jeg flyttet fra byen og til bøgda, og her er det ikke noe mindre snø eller terreng, og mye mindre asfalt ;-) Å ha god fremkommelighet er derfor ennå viktigere. Blir forøvrig ikke det da nr 1 ser ut til å ha sluttet med å sove i barnehagen, så da trenger vi bare en vogn, og da blir det den vi har.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...