Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Og som ikke lukter så mye helst...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 jeg er oppvokst med tibbetansk spaniel veldig fin rolig hund og veldig barne vennelig hund kan godt gå lange turer, men trenger ikke. eneste "litt" neg er kan være litt sære:)) hvis du er alergisk er bichon havanna. pommerang pudell.. dverg dach eller kanin dach ) lykke til med hund valg men les godt om hunden sån at du finner en hund som du liker og passer for deg:))
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Irsk ulvehund. Barnevennlig, søt, enkel å håndtere og ha i hus, lukt og røytefri, og sikler heller ikke. Og den er bitteliten. Inni. Utenpå er en annen sak.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Tvetnaya Bolonka! Liten, søt, ingen kjente arvelige sykdommer, (hos Cavalier har nesten 40 % alvorlige sykdommer f eks), relativt lettstelt til tross for supermyk pels, røyter ikke, veldig søt og godt gemytt. http://www.tsvetnaya-bolonka.no/
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Mini-schnauzer... de er søte. røyter lite og er allergivennlige
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Tibetansk spaniel:) Nydelige hunder, passe str, ikke mye styr med pelsstell, glad i barn, trenger ikke de lengste turene,(men klarer om du vil)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 De minste hundene er de med størst personlighet (dvs veldig sta), og de bjeffer ofte veldig mye... Labrador, golden retriever, svart elghund (passer godt for familier med en jeger) osv er hva jeg tenker på når det gjelder familievennlige hunder. Det beste er å få en voksen hund fra kennel eller lignende, da vet du allerede hva slags gemytt hunden har. Vi har hatt bikkjer i 30 år, og selv om alle var av samme rase, så var de forskjellige som natt og dag. Den vi har nå er veldig sky men snill og elsker barn. Den første hunden vi hadde var gretten og kunne finne på å bite...
Isola&Lille+julegave Skrevet 5. desember 2011 #8 Skrevet 5. desember 2011 Tror jeg ville gått for en sånn med batteri fra lekebutikken
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #9 Skrevet 5. desember 2011 Shetland sheepdog! Nydelige, rolige, smarte hunder som lærer fort. Hadde en i 13 år, og savner ham veldig. Passe store, med mye personlighet og sjarm.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #10 Skrevet 5. desember 2011 vi har kinesisk nakenhund med hår (chinese crested powder puff), og er så fornøyd! han røyter ikke i det hele tatt! er rolig, men kan også leke villt og gå lange turer, men elsker å ligge i sofaen å sove, enda han bare er 6 mnd kan varmt anbefale rasen! og utrolig lettlærte, tom dattera mi på 2 år trener med han, og han lyr kan skrive i det vide o gbrede om det positive, eneste jeg kjommer på av negative ting er at han bjeffet en del til å begynne med pga ukjente lyder ol. men nå er han veldig mye roligere, kun nye lyder (feks første snøplog) han bjeffer på nå, og når noen kommer hjem :_)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #11 Skrevet 5. desember 2011 og..an lukter ikke hund i det hele tatt, ikke våt hund en gang !
ConsuelaBananaHammock Skrevet 5. desember 2011 #12 Skrevet 5. desember 2011 Engelsk Toy terrier, fantastisk gemytt på disse hundene Lettlærte, snille og røyter ikke i det hele tatt. Vår hund bjeffer ikke på noe, utenom katten vår når han vil leke med den. Han elsker unger og er en skikkelig liten kosegris. Vi brukte lang tid på å finne en rase som kunne passe vår travle hverdag. Det eneste minuset sånn sett, er at de trenger klær når det er kaldt ute. Noen syns dette er søtt, jeg syns det ser rart ut men Kan også anbefale Chinese Crested Powder puff som hun over her sier. De er noen helt fantastiske hunder!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #13 Skrevet 5. desember 2011 Vel, hva har du lyst på da? Hva skal den brukes til og hvilke egenskaper bør den inneha? Hvor mye greie har du på hund, og hvor mye tid er du villig til å bruke på den? Hvor mye aktivisering kan du sørge for? Blir for dumt å slenge ut at "den og den rasen er så søte, og helt sikkert perfekte for deg", når man ikke aner noe om hva du kan tilby hunden, hva den skal jobbe med og hvilke tanker du har gjort deg om hundeholdet.
Høytoppåfjellet Skrevet 5. desember 2011 #15 Skrevet 5. desember 2011 Henger meg med på 20:32 jeg! Utseendet er ikke det man skal fokusere mest på når man skaffer seg hund. Du bør tenke på hvilken rase som passer best til din familie og deres hverdag De tingene jeg kommer på her og nå som jeg synes er viktige å tenke på er: - Pelsstell, hvor mange ganger i uken har dere tid til det? Er det noen allergikere i familien? Er det greit med røyting? For å begrense røyting bør dere børste hunden jevnlig, og en del raser som ikke røyter (mer allergivennlige) krever enda mer pelsstell da de lett får floker. - Gemytt. Har dere erfaring med hund og er gode på trening, hvis ikke bør du kanskje tenke på en lettlært rase. Skal hunden vokte? Hvis du velger en rase som har vaktinstinkt kan det fort bli skepsis/ bjeffing når naboungene eller venner kommer på besøk. - Størrelsen. Du nevner liten hund, da må du huske på at om du har småbarn så kan "lek" fort bli for hard for de aller minste rasene. Da bør du heller gå for en hund som er litt større og tåler mer, men ikke så stor at ungene blir dratt over ende hvis de faktisk er store nok til å gå tur med den. - Energibehov. Alle hunder trenger daglig mosjon, men det finnes raser som trenger mye mer mosjon enn andre. Når dere har valgt rase er det i tillegg veldig viktig å sørge for at hunden kommer fra en seriøs oppdretter! Vil anbefale dere å hilse på både mor og far til valpene (hvis dette lar seg gjøre), gemytt og oppførsel fører foreldrene videre til valpene sine så man kan lære mye av å tilbringe litt tid sammen med mor og far! At oppdretteren spør og graver om hvordan valpen skal ha det hos dere er et skikkelig kvalitetsstempel! De skal bry seg at valpene får et godt hjem og seriøse oppdrettere selger heller ikke valper til hvem som helst! Lykke til med rasevalget!
Høytoppåfjellet Skrevet 5. desember 2011 #16 Skrevet 5. desember 2011 Henger meg med på 20:32 jeg! Utseendet er ikke det man skal fokusere mest på når man skaffer seg hund. Du bør tenke på hvilken rase som passer best til din familie og deres hverdag De tingene jeg kommer på her og nå som jeg synes er viktige å tenke på er: - Pelsstell, hvor mange ganger i uken har dere tid til det? Er det noen allergikere i familien? Er det greit med røyting? For å begrense røyting bør dere børste hunden jevnlig, og en del raser som ikke røyter (mer allergivennlige) krever enda mer pelsstell da de lett får floker. - Gemytt. Har dere erfaring med hund og er gode på trening, hvis ikke bør du kanskje tenke på en lettlært rase. Skal hunden vokte? Hvis du velger en rase som har vaktinstinkt kan det fort bli skepsis/ bjeffing når naboungene eller venner kommer på besøk. - Størrelsen. Du nevner liten hund, da må du huske på at om du har småbarn så kan "lek" fort bli for hard for de aller minste rasene. Da bør du heller gå for en hund som er litt større og tåler mer, men ikke så stor at ungene blir dratt over ende hvis de faktisk er store nok til å gå tur med den. - Energibehov. Alle hunder trenger daglig mosjon, men det finnes raser som trenger mye mer mosjon enn andre. Når dere har valgt rase er det i tillegg veldig viktig å sørge for at hunden kommer fra en seriøs oppdretter! Vil anbefale dere å hilse på både mor og far til valpene (hvis dette lar seg gjøre), gemytt og oppførsel fører foreldrene videre til valpene sine så man kan lære mye av å tilbringe litt tid sammen med mor og far! At oppdretteren spør og graver om hvordan valpen skal ha det hos dere er et skikkelig kvalitetsstempel! De skal bry seg at valpene får et godt hjem og seriøse oppdrettere selger heller ikke valper til hvem som helst! Lykke til med rasevalget!
Høytoppåfjellet Skrevet 5. desember 2011 #17 Skrevet 5. desember 2011 Henger meg med på 20:32 jeg! Utseendet er ikke det man skal fokusere mest på når man skaffer seg hund. Du bør tenke på hvilken rase som passer best til din familie og deres hverdag De tingene jeg kommer på her og nå som jeg synes er viktige å tenke på er: - Pelsstell, hvor mange ganger i uken har dere tid til det? Er det noen allergikere i familien? Er det greit med røyting? For å begrense røyting bør dere børste hunden jevnlig, og en del raser som ikke røyter (mer allergivennlige) krever enda mer pelsstell da de lett får floker. - Gemytt. Har dere erfaring med hund og er gode på trening, hvis ikke bør du kanskje tenke på en lettlært rase. Skal hunden vokte? Hvis du velger en rase som har vaktinstinkt kan det fort bli skepsis/ bjeffing når naboungene eller venner kommer på besøk. - Størrelsen. Du nevner liten hund, da må du huske på at om du har småbarn så kan "lek" fort bli for hard for de aller minste rasene. Da bør du heller gå for en hund som er litt større og tåler mer, men ikke så stor at ungene blir dratt over ende hvis de faktisk er store nok til å gå tur med den. - Energibehov. Alle hunder trenger daglig mosjon, men det finnes raser som trenger mye mer mosjon enn andre. Når dere har valgt rase er det i tillegg veldig viktig å sørge for at hunden kommer fra en seriøs oppdretter! Vil anbefale dere å hilse på både mor og far til valpene (hvis dette lar seg gjøre), gemytt og oppførsel fører foreldrene videre til valpene sine så man kan lære mye av å tilbringe litt tid sammen med mor og far! At oppdretteren spør og graver om hvordan valpen skal ha det hos dere er et skikkelig kvalitetsstempel! De skal bry seg at valpene får et godt hjem og seriøse oppdrettere selger heller ikke valper til hvem som helst! Lykke til med rasevalget!
Høytoppåfjellet Skrevet 5. desember 2011 #18 Skrevet 5. desember 2011 Oi shit! Trykka bare en gang og alt!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #19 Skrevet 5. desember 2011 Det er ingenting som heter mini-schnauzer. Schnauzerene kommer i 3 størrelser, i tillegg er bouvier des fladres å regne som schnauzer, så og si. Dvergschnauzer, schnauzer og riesenschnauzer. Regner med det er dvergen du foreslår? For det første er den ikke spesielt allergivennlig. Den røyter ikke, rett nok, men den skal holdes nednappet/kortklippet. Dermed mister den en del hudceller som legges igjen rundt om, og det er disse hudcellene man reagerer på om man er allergisk. Det følger forholdsvis mye pelsstell med rasen selv om den er en napperase. Søte ja. Men de har godt med vokting og mye varsling i blodet. Så det høres når naboen har schnauzer, og kanskje spesielt dverg. Dvergen er en tøffing i en liten kropp, men kan fort bli noe usikker og vil dermed øke varsling og vokting. Dette krever at man er forholdsvis trygg som eier, og ikke utsetter valp og unghund for ting som kan trigge instinktene. Forøvrig en flott rase, men jeg er glad jeg hadde mange års erfaring som hundeeier før jeg fikk min første dvergschnauzer.
Cat.68 Skrevet 5. desember 2011 #20 Skrevet 5. desember 2011 Cavalier King Charels Spaniel, må nok være den ultimate familjehund. Den er kjent for sitt utrlulige gode barnelynne. Vi har hatt 3 og alle har de elsket barn, de er rolige, snille hengivne og lekne. De er ikke noen bjeffete rase og de er robuste lell om de er ganske små. Kan ikke få anbefalt den rasen nok.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #21 Skrevet 5. desember 2011 Tusen takk, den er jo bare helt nydelig og da!! Lukter den mye? allergivennlig? Røyter?
Cat.68 Skrevet 5. desember 2011 #22 Skrevet 5. desember 2011 Den røyter en del, det skal jeg være ærlig å si, hvorvidt den er allergivennlig eller ikke er vanskelig å si.Det er vel egentlig hudfettet allergikere reagerer på å ikke håret? men min mor som egentlig er veldig allergisk mot hunder har ikke reagert på vårres hunder i noen større grad. De lukter ikke annet en en god litt nøtte aktig duft, hvis man holder dem rene.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #23 Skrevet 5. desember 2011 Hva tenker dere om denne lille tassen da? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32015631
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #24 Skrevet 6. desember 2011 Jeg har tru på at kombinasjonen av disse rasene kan være fin. Men jeg ville aldri gitt 6000 kr for en blandings hund.
ConsuelaBananaHammock Skrevet 6. desember 2011 #25 Skrevet 6. desember 2011 http://no.wikipedia.org/wiki/Engelsk_toy_terrier Men som mange andre over her sier, dere bør egentlig fokusere mest på hva dere skal bruke hunden til, hvilken erfaring dere har fra før med hunder osv osv før dere prøver å finne en hund som passer deres kriterier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå