Gå til innhold

Hva med...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lerke??

Er det noen som syntes dette kan være nydelig på en liten jente??

"Lille Lerke"

Til informasjon skrives etternavnet Lerche med "ch" (eks. Sondre Lerche) og jentenavnet "Lærke" lå på topp 11 av danske jentenavn i 2010.

Vi vurderer Lerke Charlotte :=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre liker ikke jeg Lerke. Syns det er et rart navn!

Skrevet

Enig. Det er også viktig å huske på at hun ikke skal være "lille Lerke" hele livet.

Skrevet

Ikke noe favorittnavn for min del. Men det er vel Charlotte jeg liker minst av de to, det havner definitivt i harryskuffen. Navnene er i så ulik kategori, at sammensetningen ble helt fjern.

Lerke er et navn som blir upassende i en del situasjoner. Store, tykke, maskuline damer passer etter min mening ikke det navnet. Passer jo greit nok på en søt og nett liten jente, men man aner jo ikke hvordan hun blir som voksen.

Skrevet

Synes det er fint på papiret. Desverre tenker jeg først på lommelerke, deretter på fugl, når jeg hører det.. Men det er vel vanesak.

Skrevet

Lerke blir for mye fugl for meg... Charlotte synes jeg er harry og lite fint. Sammensetningen ble veldig uheldig..

Skrevet

Lerke er en fugl. Evt. lommelerke.

Den lille jenta kommer til å vokse opp. Gi henne et navn hun ikke skjemmes over som voksen.

Skrevet

Jeg syns Lerke er et nydelig navn. Det at det ligger så høgt oppe på listene i danmark tyder på at det blir vanligere her også om litt. Lerke Charlotte var kjempefint:-)

Skrevet

Tusen takk for svar, likte spesielt det siste :) Tror nok det er et navn som man må bli litt vant til, og hadde det vært mere brukt så ville det ikke hørtes så fremmed ut... :)

Skrevet

Lerke er fint men kan fort bli litt for søtt.

Lerke Charlotte synes jeg er en fin sammensetning. :)

Lerke er for meg i samme kategori som Erle, Lykke og Sol.

Skrevet

Liker ikke Lerke. Det er lommelerke og fugl. Tror så godt som alle tenker det når de hører det navnet, for det er jo ikke så vanlig. Hva med Erle? Det synes jeg er fint! Og fortsatt fugleinspirert! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...