Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jenta vår på halvannet blitt skikkelig mammadalt. Vil hun kose, så er det mamma som skal få kos. Vil hun lese bok, står hun og slår i godstolen og sier "læse bok" helt til mamma kommer for å lese. Om pappa prøver blir det sutring. Det er vanligvis pappa som gir henne frokost og leverer i barnehagen, slik at jeg drar tidlig på jobb, men nå har det blitt nærmest umulig å komme seg av gårde. Hun hyler etter meg og vil ikke være hos pappa i det hele tatt. Det er så vondt å se....

Dette begynner å bli veldig vondt for pappaen merker jeg. Synes synd på ham, for han vil jo så gjerne ha kos og være mye sammen med jenta si, men nå er det altså bare jeg som gjelder. Litt slitsomt må jeg jo innrømme at det er for meg også. Jeg får absolutt ikke gjort noen ting for tiden. Alt må gjøres etter at hun er i seng.

Er det noen som har vært igjennom en slik periode? Noen gode råd til noe som hjelper, eller må dette bare ta litt tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Skjønner utmerket hva du mener. For det var en periode nurket var slik også, det begynte med at han skulle begynne på barnehagen. Det utløste separasjonsangsten hos han. Han skrek i ett når jeg stakk fra han, om det var bare en liten tur på kjøkkenet (vi har åpen løsning hos oss). Etterhvert begynte han å ro seg ned når han innså at jeg blir ikke borte vekk fra han for alltid.. Nå har ting begynt å falle på plass, men enda merker jeg at han er mer avhengig i meg enn på pappa`en sin, og det er vel ikke så rart siden jeg tilbringer det meste av tida ilag med han. Pappa står opp hver morgen med han og leverer han på barnehagen rundt 8 tida, mens jeg henter han kl.14.30, og etter det er det jeg som styrer med nurket vårt siden pappa slutter så sent hver dag, og jobber også annen hver helg :(

Mitt råd til deg er å bare la pappa få fortsette å involvere seg. De tingene som hun vil at du skal gjøre for henne, hva med å få pappa med seg på det og? F.eks. lese i bøker, han kan jo sitte ilag med dere og leser i boka, mens hun sitter halv om halv?! :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...