Gå til innhold

Operasjon godterikutt! Nå starter vi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt mål er å slutte å maule godteri i ukedagene, og har satt meg følgende regler

Godteri er lov fredag og lørdag kveld

Det er lov å ta en kjeks eller to til kaffen når ungene er i seng, men thats it!

På kafe er det helt ok med kake etter lunsjen, men holder det til en gang i uka.

Kanskje jeg blir kvitt de ekstra kg rundt magen?

I dag er begge gutta hjemme, så har ikke vært tid til å tenke på godis en gang, så det er jo en god start.

Hva er deres mål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er med!

Har kun lov å spise sjokolade fredag kveld og lørdag kveld+en valgfri kveld i løpet av uken, men da kun en liten ego sjokolade(må begynne forsiktig hvis jeg skal holde). Ingen kjeks.

Håper også på at litt ekstra her og der skal forsvinne etterhvert:-)

Skrevet

Her er det også godis bare i helga. Jeg har begynt å jobbe igjen, så nå forsvinner kiloene sakte men sikkert.

Skrevet

Jeg er med!

Kun lov med godteri i fredag og lørdag kveld.

Jeg skal begynne å trene litt igjen, og startet med rokkering igjen idag.

Har lagt på meg mye på magen den siste tiden, så nå er det full sjerpings!!!

Skrevet

Oh, dette trenger jeg!

Ingen godis unntatt kanskje lørdag kveld. Må prøve å kutte helt, ellers får jeg bare søtsug hele uka... Streng, streng!

Jeg er veldig glad i et glass vin på kvelden, men det skal det bli en slutt med på ukedagene. Og så skal jeg bli flinkere til å bevege meg litt. Nå blåser det så fælt her at det er ikke mye vær å være ute i, men det er da nok å ta seg til inne og! Og etter nyttår skal jeg begynne å trene. Da starter junior i bhg og mor får litt mer tid ;)

Skrevet

Jeg er med, men må nok være strengere enn deg. Jeg har 7 kg som har biti seg fast.

Fant frem rockeringen i dag. Jenta mi skrattlo hver gang den datt i gulvet, noe den gjorde ganske ofte. Har aldri hørt henne le som når jeg holdt på med den.

Sjekka nå, har de mega blåmerkene rundt magen, ser skikkelig merkelig ut. Så kommer til å bli fin til babysvømmingen.

Skrevet

Her spises det kun godteri på lørdag kveld, og en 24gr sjokolade på fredager. Målet er vel og ikke overdrive godtet på lørdager og bursdager.

Her fungerer sterke krom tabletter, hadde ikke klart meg uten

Lykke til :)

Skrevet

Jeg slenger meg med! :-) Selv om jeg har "tjuvstartet"....

Begynte med godterikutt på hverdagene i september (for full fres fra oktober). Og har holdt det siden. Må virkelig fokusere for å klare det, uke etter uke. Men det går forholdsvis bra og siden oktober har jeg tatt av rundt 6 kilo, utelukkende pga. kostholdsendring og trilleturer.

Men har maaaaange kilo og uker igjen! :-)

La på meg 22 kg i svangerskapet og har enda 9 igjen.

Skrevet

Jeg er med!!! Jeg la på meg 30 kg i svangerskapet, men det meste så heldigvis ut til å være vann...veier nå (12 uker etter) det samme som jeg gjorde før graviditet (litt vann igjen), meeen...magen er i det bløteste laget, så her må det mange situps til gitt! Hadde også noen kilo for mye i utgangspunktet, og disse SKAL vekk før sommeren - det er målet :)

Det får bli litt godteri i helgen og ellers gåturer og hjemmetrim. Men nå kom jo snøen...men men det er jo ekstra trim og trille vognen da :)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Næmen er dette lurt 3 uker før jula da jenter?? Jul/romjul/nyttår er jo den tida på året hvor det er definitivt mest fristelser, og man kan bli ganske skuffa over seg selv hvis man "sprekker"? Men masse, masse lykke til :D :D

Her venter jeg rett og slett med de siste 3 kiloene til jeg kommer tilbake i jobb; mye lettere å holde seg unna fristelser når jeg ikke subber rundt hjemme og kjedespiser hele tiden :) hehe

Skrevet

Det var tanken som slo meg også når jeg leste overskriften Madolyn ;) Det må være noen viljesterke jenter her! Lykke til uansett :)

Skrevet

Lurt og lurt...

For min del er 6 kilo av i løpet av høsten (skal ytterligere ned før lille julaften) verdens beste grunn til å IKKE tyte i seg hele jula lang, i alle fall! De kiloene har jeg jobba drithardt for, hvert eneste gram, så de skusler jeg ikke bort på en julefeiring.

Og så synes jeg det er kjempelurt å passe inn i de klærne man vil ha på seg på julaften! :-)

Skrevet

Jeg for mn del har ingen tro på at jeg holder gjennom jula, men håper jeg får en hverdagsrutine å falle tilbake på :)

De første dagene har gått greit, egentlig, suget er jo der, men prøver å få i meg nok skikkelig mat og frukt :)

Skrevet

Tja, jula blir jo et kapittel for seg, men det er jo kjekt å prøve å legge til seg gode vaner på forhånd ;) Har så absolutt tenkt å kose meg i jula, men med måte!

Er det ikke Grethe Roede som sier "det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår som er farlig, men det du spiser mellom nyttår og jul"? ;)

Trivelig jul, damer! :)

Skrevet

Jaaa, jeg er så med på denne her!! Har 7 kg igjen etter fødselen (snart 8 uker siden) og disse kiloene er nok bare seigt fett som henger på mage, rumpe og lår :( Så nå skal jeg gå til innkjøp av sånn treningsmatte slik at jeg kan begynne med styrkeøvelser hjemme og i tillegg gå masse på trilletur med mini :)) Så krysser fingrene for at ikke denne snøen varer såå lenge..Meen, i julen skal vi kose oss! :D

Skrevet

Oi, dette burde jeg absolutt være med på!

Har lenge forsøkt å opparbeide meg nok motivasjon,og må virkelig slutte med alt godteriet nå,sukk....

Jeg skal slutte helt på ukedagene fra og med i kveld, hehe, og forløpig spise "alt" jeg har lyst på på fredager og lørdager (må starte forsiktig for å holde, er veeeldig sjokoman....)

Dette klarer vi!! :-D

Skrevet

Her er det bare lov fredag og lørdag kveld. Vi var superflinke, sprakk, og har nå skjerpet oss igjen, he he.

Problemet mitt var at når jeg gikk hjemme med en baby så krevende at jeg knapt fikk spise, så var den lettvindte løsningen å knekke av en rad melkesjokolade for å stilne den verste sulten.

Løsning: mannen har gjemt alt snop, og jeg vet ikke hvor! Hadde jo funnet det hvis jeg hadde letet, men det ville vært et stort nederlag. ;o)

Skrevet

Jeg skal til tannlegen og borre x-antall hull etter nyttår, så jeg skal virkelig nyte julen og snop frem til tennene mine er friske, hehe...men det legger jo såklart en demper på tilfredsstillelsen at jeg får vondt etter litt snop, så det er ikke mye jeg spiser(heldigvis)! Prøver å holde oss til helgene vi også, men vi kjøper inn altfor mye = varer hele uken, sukk...

Skrevet

Kanskje litt inspirasjon og tips til dere som er på sukker-kjøret:):

Jeg trykket i meg kaker og godteri til den store gullmedaljen da jeg var i permisjon med minstemann, i hvert fall det første halve året. Da jeg da tok grep gikk det fort nedover. Og jeg spiste gjerne is til frokost og smågodt til lunsj de siste ukene da jeg var gravid med mini. Han er nå 8 mnd. og jeg har gått ned 15 kg i forhold til det jeg veide et par uker etter at han var født. Min oppskrift:

- Vektklubben.no. Grete Roede sitt opplegg. Gratis. Veldig bra sted hvor man kan få oversikt over hvor mye man får i seg per dag. Her kan du få maaaange overraskelser og en forklaring på hvorfor du eventuelt ikke går ned i vekt. Jeg har bare brukt det innimellom, når jeg har stått fast.

- Lørdagsgodt. Eventuelt en liten kinder-sjokolade på fredagskvelden eller et glass rødvin. Lørdag har jeg liksom hatt fri og har spist akkurat det jeg har hatt lyst på. Hele dagen.

- Har hatt Nutrilet eller protein-barer i hus. Så hvis jeg har glemt å spise på dagen og plutselig blir sulten og ikke har tid; så har jeg tatt en bar. Mye bedre enn en sjokkis. Og det samme på kvelden hvis jeg har søtsug. En sjokoladebar i stedet for godteri. Metter og får i meg vitaminer.

- På kvelder foran TV'en hvor jeg har hatt lyst på sjokolade eller smågodt har jeg tydd til sukkerfrie pastiller og tyggis. Har reddet meg mange ganger. Läkerol Cactus er gode og minner litt om karamell?

- Masse trim. Nå elsker jeg å trimme, både trilleturer, jogging og annen trening, så det er kanskje ikke for alle. Men absolutt lurt. Men du skal trene ganske mye for å veie opp for galt kosthold, så det man putter i munnen er absolutt viktigst.

Det skal riktognok sies at til tross for vekttap så er kroppen noe annerledes enn før. Magen mykere og med mer polstring, mens beina er tynnere. Puppene er et eventyr for seg selv. Men det er bare å godta, sånn er livet. Lykke til jenter. Det er deilig å føle seg vel i eget skinn i hvert fall.

...og hvis jeg kan klare det, så klarer alle det!!!

Skrevet

Ja huff... Tror jeg må slenge meg på jeg også, men kan ikke skjønne hvordan det skal gå... jeg er blitt helt avhengig! Og så jeg som ALDRI spiste sjokolade før jeg ble gravid... :(

Det er egentlig ikke vekta jeg er bekymret for da jeg veier det samme nå som før jeg ble gravid, men tennene.... Livredd for at det er blitt mange hull...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...