Gå til innhold

Kvalme igjen i 3. trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ekstremt (hele dagen hver dag) kvalm frem til uke 12, og kvalm fram til uke 24. Men kastet ikke opp.

I 3. trimester har kvalmen kommet tilbake (er 32 uker nå). Men den kjennes litt anderledes ut, jeg har en skikkelig ekkel smak i munnen hele tiden og ingen mat smaker godt. Blir kvalm av det. Har ikke sure oppstøt eller sterk halsbrann, men kan det være press på magesekken som gjør at jeg blir kvalm? Har ikke kastet opp ennå.

Noen andre? Gikk det over? Tok dere noe for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også tidvis vært kvalm i 3.trimester. Men hos meg tror jeg det har litt med om det er lenge siden jeg har vært på do eller ikke. Har vært plaget med hard mage i 3.trimester og har av og til blitt kvalm når det er lenge siden jeg har vært på do! Kanskje det kan være en sammenheng der for deg også?

Skrevet

Slenger meg på her jeg... Har 12 dager igjen og føler meg skikkelig uvel... Vanlig plage på slutten?

Skrevet

Jeg sliter også med det. Har faktisk våknet opp og måttet kaste opp på natten et par ganger. Selv om ikke jeg heller har halsbrann har jeg funnet ut at det til tider hjelper noe med Gaviscol (tror jeg det heter) som visstnok danner et lite midlertidig "lokk" over spiserøret. Spurte på apoteket og presiserte at det måtte kunne brukes av gravide, og da hadde de kun det å anbefale.

Skrevet

Oh yes!!! Var ekstremt kvalm til uke 20, og for 3 uker siden kom den igjen. Ikke like intenst, men dog..... Har null matlyst, og må tvinge i meg mat....igjen! Spydd ett par ganger.

MEN, damer.....melk med oboy og banan funker ganske så bra, det metter. Banan er proppfull av karbohydrater og mineraler og vitaminer, og den glir lett ned;)

Ett lite tips;)

Skrevet

mim2012, jeg har det på akkurat samme måte. Veldig slitsomt å skulle bli kvalm og miste matlysten igjen nå. Det har vart noen uker nå og jeg er 33+1.

Jeg har dessverre ikke noe tips, må selv tvinge i meg mat og synes det meste smaker rart.

Får prøve banener og sjokolademelk, som foreslått av noen andre her ;)

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...