Anonym bruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Hvordan har det gått med PCOS og amming for dere? Er det et problem? Får alle melk?
<3 2G <3 Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Hei, hadde til jr ja, men gikk tom Pga feil kosthold....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Takk for svar Er nervøs for at det ikke blir melk til den lille. For vil jo helst amme.
Irk Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Du kan selvsagt amme men mange får ikke fullt så stor produksjon som dem uten pcos. Det som er viktig når man har pcos er å sørge for å stimulere melkeproduksjonen tilstrekkelig. Den beste måten å gjøre det på er å amme om natten. Med minstemann var jeg bevisst på dette og da nattammet jeg til hun var ett år og ammet totalt i 15 mnd. (nattamming er ikke skadelig for tennene slik man trodde før) Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Hei Vil bare si at man MÅ ikke fÅ noen som helst slags problemer med ammingen fordi om man har PCOS. Jeg har kraftig PCOS som ikke ble redusert med hverken metformin eller slanking (gikk ned 50 kilo). Jeg fikk barn ved hjelp av IVF for 7 mnd siden, og har hatt overproduksjon av melk helt fra starten av. Har ikke klart Å ha noe "riktig" kosthold i det hele tatt, men har drukket en del vann, det kan jo ha betydning. Selv etter innføring av fast føde, som medførte at vi hoppet over et par amminger, sÅ er ikke produksjonen redusert. Uansett, det jeg vil frem til er at amming er, som mye annet, individuelt ogsÅ for PCOS'ere. Det er greit Å være forberedt pÅ at det KAN bli problemer, men ikke ta det som en selvfølge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå