Gå til innhold

Hvordan er det å ha stor mage med to eller flere

Scarlette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 30 uker på vei med to. Ligger selvsagt over gjennomsnittet symfysemålsmessig (magemål), men er ikke spesiellt stor og mange blir overrasket når jeg forteller at det er to. Men det er klart at det er dobbelt så TUNGT:-)

Jeg er 17 uker på vei og har bynt å få litt mage,men mange blir overrasket når jeg sier det er 2 inni magen :) Men den blir nok stoooor etterhvert. Formen min har vært som før jeg ble gravid. Det eneste jg har merket er at puppene har gjort vondt og er supersensitive og jeg har murringer/stikkkinger i underlivet som kjennes ut som vanlige menssmerter (fordi det vokser..). Tok mamge tester i begynnelse fordi formen var så super og jeg fikk mistanker om at jeg ikke var gravid, hehe. Men det er jeg så absolutt :)

Lykke til:)

jeg venter tvillinger og er i uke 22+2...jeg har begynnt å merke at å bøye seg eller sette seg på huk ikke er veldig deilig..

ellers så kjenner jeg spark og har gjordt det i mange uker,men enkelte dager er de mer aktive enn andre :)

Hei! Det er klart tyngre med to barn og magen er også mye større, men det er absolutt verdt det og du har mye å glede deg til:-) Er i uke 32 og venter 2 gutter:-) Var veldig kvalm og hadde mye vondt i hodet de første 3mndr. Det ble heldigvis borte etter 3 mndr.:-) Kjente liv i uke1 8.. Barna ligger på hver sin side av magen og da er det lett å kjenne/se hvem som sparker:-) Mine er veldig forskjellige: en som er veldig aktiv, kjenner at han ruller over, strekker seg og sparker hele dagen, mens han andre er mye roligere, kjenner han mest på morgenen og kvelden.. Magen er blitt ganske stor, like stor da jeg fødte første mann:-) Har så langt lagt på meg 10kg.. Formen er ok, men merker at det begynner å bli tungt, og alt plutselig tar dobbelt så lang tid:-) Har heldigvis ikke bekkenløsning,prøver å gå en liten tur hver dag.. Har mange kynnere, så det blir mye stopp underveis..Er også veldig tissetrengt... Det er litt ubehagelig, men nå har jeg lært meg alle toalett stedene i Oslo:-)) Vel, alt er overkommelig:-) Tenk hvor heldig vi er som får 2 barn på en gang!:-) Ønsker deg masse lykke til!!!!

Annonse

Jeg er 20 uker på vei med trillinger. Ser ut som jeg er ca 6 mnd på vei;) Jeg er høy, hadde jeg vært lavere hadde jeg nok sett enda mer høygravid ut. Har vært ubehagelig å bøye seg i mange uker. Ellers er det rart å ha stor mage uten å kjenne noe særlig.. Bevegelsene er jo ganske svake ennå, og jeg har morkake foran. Formen er ellers fin! Så lenge jeg hviler og ligger nok, det er viktig. Godt å være ferdig på jobben, har svangerskapspenger fra denne uka.

Jeg syntes det gikk helt greit. Formen var helt lik forma mi med nr.2. Bekkenplager var altså det eneste problemet.

Husker derimot at det kunne være litt vondt på slutten når de snudde seg fra hodeleie til seteleie og tilbake igjen:p

Ene sparka i blæra mi,mens den andre forsøkte å knekke ribbeina mine.

Var godt når jeg endelig ble satt igang i uke 38+1.

Jeg er 35 uker på vei! Og det er fantastisk godt å kjenne begge bevege seg, jeg har kjent daglig bevegelse fra ca uke 22. Men det var først litt senere, ca uke 26 jeg kunne begynne å skille mellom de to.

Nå begynner det å bli trangt om plassen, så det kan faktisk være ganske ubehagelig når de er veldig i aktivitet. Men det er godt å kjenne dem.

Formen min har vært relativt bra, jobbet frem tl uke 27, før jeg ble 100 % sykemeldt pga arbeidssituasjonen min (barnehage).

Formen er nå dalende for min del, begynner å bli fryktelig tungt og mye vondt i kroppen. Var veldig forhåpningsfull på å komme meg over nyttår før fødsel, nå er jeg ikke så sikker lengre. For formen er dalende :(

Men som sagt, så lenge barna har det bra, så er jeg fornøyd :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...