Gå til innhold

Spekekjøtt og mår i julen.....

Anbefalte innlegg

Holder dere helt unna eller?

Her hjemme så kaster jeg alt av kjøttpålegg i fryseren før jeg spiser det.. Verre er det når jeg er på besøk. Det er stort sett kjøttpålegg som frister også. Syns det er vanskelig jeg.. Ønsker ikke å fortelle at jeg er gravid, da jeg skal ha en tidlig ultralyd og se om alt er bra med den lille.

Skal i juleselskap også nå før jul, nærmeste familien. Det som blir servert der er spekekjøtt, mår, potetsalat og loff... Kan liksom ikke ha med medbrakt heller da... Vanskelig....

Og skulle nå jeg bli smittet av en bakterie via kjøttet, så er det ikke så lett å leve med det heller.. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143848376-spekekj%C3%B8tt-og-m%C3%A5r-i-julen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så nøye på det som deg ser jeg. Jeg bor for tiden i utlandet, i det som kan kalles et varmt og eksotisk land, men jeg spiser kjøttpålegg uten å gjøre noe med det. Jeg holder meg godt innenfor utløpsdato da. Jeg elsker spekemat, spesielt i jula, det er en del av tradisjonen hjemme hos oss, og jeg hadde nok tenkt å spise litt fenalår, men jeg har lovet min svigerinne å ikke spise det så da får jeg holde det. Hun er litt mer nøye på slikt og tar absolutt alle forholdsregler.

Som du skriver, hvis du skulle skade forsteret pga at du spiste spekemat, så vil jo det være vanskelig å leve med, så jeg ville kanskje latt være, og heller vurdert å fortelle det til nærmeste familie, selv om du hadde tenkt å vente.

Lykke til!

Holder meg helt unna, ja. Selv om spekeskinke (og fy fy-oster) er det beste jeg vet ;-)

Jeg vil ikke si jeg er hysterisk. Men jeg er nøye. Og liker best å spise hjemme når jeg er gravid - så jeg vet 100% sikkert hva jeg spiser ;-) Det betyr ikke at jeg ikke spiser borte altså ;-)

Hvis det er nærmeste familie hadde jeg vurdert å fortelle det.

Det er liiiten sjanse for at noe skal skje hvis du spiser spekemat, men som du sier; det vil ikke være lett å leve med hvis noe skulle skje.

Hvis jeg ikke ville fortelle, ville jeg heller ha holdt meg hjemme og sagt jeg hadde blitt syk eller noe. Evt. sagt at jeg hadde vært syk/brygget på noe og ikke hadde matlyst og evt bare spist loff.

Lykke til :-)

Ettersom det er nær familie, ville jeg fortalt dem om svangerskapet jeg. Dersom det skulle være noe galt, ikke no liv eller noe, vil du trenge all den støtten du kan få fra dine nærmeste. Mistet selv i uke 13, ma, så var ikke store greiene, men likevel. Var uendelig tungt, og trengte støtten jeg fikk. Ikke det du spør om, men slenger ut et svar lell jeg :)

ellers så ville jeg tatt en hvit løgn og si at jeg hadde spysyke. ingen vil ha slike på besøk, hehe :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...