Gidder ikke! Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Mitt lille troll som snart er 5 mnd har fått to små tenner nede og jammen vet hun å bruke de! Auuuu.... Jeg sitter og ni-konsentrerer meg under amming for å dytte henne inn mot meg med en gang det kommer et bitt, blir jo helt stiv i hele kroppen, hehe. Problemet er at jeg syns hun får i seg for lite mat på dagtid, det blir mer amming på natta og det orker jeg ikke. 4-5 gangen på natta er MER enn nok. I går kveld før hun skulle legge seg bet hun før hun hadde fått i seg noe særlig og jeg tenkte at greit, da får du ikke mer pupp. Men kan jo ikke legge seg uten mat, så her ble det flaske, 100 ml rett ned. Synd at hun er en skikkelig biter, storebror var ikke sånn selv om han også fikk tenner tidlig. Kjenner på meg selv at det kan bety slutten på amminga faktisk... Flere med bitebabyer?
Lille- MO Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 min gutt har to tenner nede men har ikke bitt meg ennå *bank i bordet*. men kan det være at melken din kommer sent? for når de er opptatt med å spise så er jo tungen mellom pupp og tenner. hvis det er sånn at melken kommer sent, så vil jeg anbefale syntocinon nesespray:D den hjelper veldig på utdrivingen må ha resept.
lillenims Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Når det gjelder tennene nedi så er det ikke mulig å bite samtidig som ungen har korrekt sugeteknikk. Da ligger jo tunga over tennene nedi, og da går det ikke an å bite. Derfor er det lurt å passe nøye på at barnet dier riktig. Mange barn biter når de er ferdige med å die, så pass på som en smed at hun ikke får ligge etter at hun er ferdig med amminga, eller når hun har pause. Koble fra og koble evt til på nytt om hun vil ha mer. Andre tips, som muligens fungerer bedre på eldre barn (men prøv!) er å dra barnet inntil deg når det biter, og hold fast til det slipper taket. Snakk litt strengt til henne og fortell at det ikke blir mer pupp når hun biter. Husk at unger kan drikke 50-100 ml av flaske uten å egentlig være sultne, kun fordi de har sugebehov. Så hun kan ha fått i seg mer enn du tror og likevel helle nedpå fra flaska.
Mai11Mamma Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har også vært plaget med biting fra poden fikk sine tenner nede. Da bet han som oftest når han var ferdig, puppen var tom, eller melken kom for sakte. Hvis han bet tok jeg fingeren inn i munnen hans, så strengt på han og sa "nei! Biter du så får du ikke pupp. Det er ikke pent å bite mamma'n sin". Så tok jeg han vekk fra brystet. Hvis jeg syntes at han hadde fått i seg for lite la jeg han til det andre brystet. Hvis han bet igjen så gjorde jeg det samme på nytt. Når jeg hadde gjort dette konsekvent i et par uker slutta han å bite. Har du vurdert å gi litt grøt på kvelden for å se om nattesøvn blir litt bedre?
Gidder ikke! Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2011 Takk for svar. Litt merkelig, men lillemor bet mange ganger i noen dager og nå har hun plutselig slutta. Bet ingenting i går og heller ikke dag:) Kanskje det var en liten periode bare, håper det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå