mamman til lykke Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 skal på ultralyd i romjulen, da er eg 8-9 uker på veg:) var på tidlig ul i forrige svangerskap også, å det var en stor betryggelse å se at alt sto bra til. Vet det er flere som ikke er helt for dette med tidlig ul, men selv synes jeg det er bra å se at alt er som det skal så jeg ikke stresser å går rundt å er redd for at noe er galt.. Hva synes dere om tidlig ul?
Kosemosepose Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Synes det må være greit hvis man stresser og uroer seg for om alt er bra... Ikke at det er noen forsikring, men hvis det beroliger mor, tror jeg det er bra for babyen! Skal på kontroller til min gyn., og vil be henne om ul på første kontroll i uke 11, for å forsikre meg om at det er godt med liv der inne!
Scarlette Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 jeg er egentlig litt imot på en måte. men selvfølgelig, skjønner jo at man er bekymret å vil forsikre seg om at alt er bra. Men selvom du er på tidlig ul, så er det ingen ting som kan gjøres om noe går galt. så sånn sett kan det gi deg en falsk trygghet. Jeg var på tidlig ul nå får jeg hadde så høyt hcg nivå, og det viste seg å være to der inne. Men nå føler jeg et nytt behov for enda en tidlig ul for å forsikre meg igjen at alt er bra. Med førstemann var første tegn til liv imagen hos jordmor i uke 16, og ordinær ul etterpå i uke 18. Da er jo man over "faregrensen"
TurboJenny87 Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har selv hatt 2 ultralyder allerede, en i uke 6 og i uke 9 (oppdaget en MA 10+3 i sommer). Men ultralyden gir meg bare masse hodebry i forkant og en kortvarig trygghet, 3 dager etterpå er jeg like usikker. Så nå sitter jeg her og vurderer om jeg skal bestille en 3. ultralyd før vi går ut offentlig i julen. Men så har jeg bestemt meg for å vente til jeg skal til fastlegen om 2 uker (er da 11+6) Hvis han ikke finner hjertelyd prøver jeg å få meg en ultralyd før jul, hvis ikke skal jeg prøve å fortelle meg selv at det mest sannsynlig går bra. spør meg igjen i morgen så har jeg nok ombestemt meg:-p Så hvis du tror at du at en tidlig ultralyd kan gi deg mer trygghet enn bekymring så synes jeg det er en bra ting:-)
Lillababy Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Forstår deg så godt TurboJenny87! Eg mista i ma i veke 9,5 i sommar. MA er så forferdeleg stygt. At kroppen lurer ein slik. Etter å ha opplevd ma , så er eg redd at ultralyder er det einaste som kan gje trygghet. Min hadde vore død i 3-4 veker. Orkar ikkje å bera ein død liten så lenge igjen. Så eg håpareg får så mange som mulig om eg no blir gravid. Veit at eg vil få ekstra, er henvist. Men om eg ikkje føle det e rnok, så kan eg koma til å bestilla ekstra privat. Det beste er sjølvsagt om eg kalrer å finna roen på anna måte. Men om ikkje, så syns eg det er lite pengar for noko så viktig, og vel unnt etter forrige opplevelse. MAsse lykke til med ditt svangerskap, og lykke til til de andre og!
TurboJenny87 Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Takk for du delte din erfaring Lilla80:-) Uff grusomt å tenke på at kroppen har "bedratt en" i flere uker:-\ Ja det er som du sier, det er kun ultralyder som hjelper, så nå har jeg bestemt meg for å bestille enda en ul neste fredag når jeg er 11+2, hvis alt er fint da skal jeg slippe jubelen løs:-) Pengene tenker jeg ikke på engang.... Håper du snart kommer inn til oss på 1.tri;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå