Gå til innhold

Noen flere med migrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så JÆV... med migrene, har vart i 5- 6 uker nå, begynner virkelig bli lei, sliten og irritabel. Stort sett hver dag, fra morgen til kveld. Er jeg heldig kommer den ikke før ved lunchtider.

Er bare i uke 11, men spør her inne hos dere, damer; Lurer på om når den ga seg hos dere? Er redd det skal vare i 9 måneder......:(

Ved siste svangerskap hadde jeg også migrene, men kan ikke huske at det varte mer enn et par ukers tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

kjenner meg igjen i det du skriver..

jeg har migrene fra før svangerskap, men fikk voldsomt vondt i hodet i noen uker tidlig i svangerskapet, ikke like ille som de verste anfallene jeg har hatt tidligere, men betydelig mer vondt enn vanlig hodepine.. det kom gjerne tidlig på morgenen og ga seg ikke før utover natten. gikk med dette i noen uker, samtidig som jeg pendlet til Oslo for skole hver dag (bor i Fredrikstad) men en dag sa det bare pang og jeg lå med et MEGAanfall med migrene og endte opp på legevakten fordi jeg trodde hodet mitt skulle eksplodere.

skjønte at kroppen gikk gjennom litt for mye og har siden oktober nesten ikke vært på skolen, kun vært hjemme og slappet av, kanskje jobbet et par timer noen dager i uka.. må si at jeg har merket stor forbedring med hodet siden den tid, men så fort jeg gjør litt for mye på en dag, kommer hodepinen eller migrenen tilbake.. jobb fra 14-17 er nok for meg, når jeg kommer hjem da, kjenner jeg at hodet har fått nok og at jeg må ta det rolig resten av dagen.

Skrevet

Jeg har hatt migrene i hele mitt voksne liv. Da jeg var gravid med første barn, var det noen uker med tette anfall og det var vanskelig å komme seg gjennom denne perioden. Men så gikk jeg over i 2. trimester og anfallene ble sjeldnere og til slutt gikk det helt over.

Nå er jeg 13 uker på vei med 2. barn, og hadde også noen uker med sterk hodepinne, en gang var det migrene anfall men langt i fra det som jeg opplevde før svangerskapet. Dette gikk også over, ikke helt ennå, men jeg merker bedring. Funnet ut at det handler om å finne balanse mellom aktivitet og hvile, sover jeg for lenge, våkner jeg gjerne med hodepinne. Og så prøver jeg å være ute i frisk luft hver dag, selv om jeg ikke har noe ærend . Det letter litt med frisk luft. Merket også at Paracet hjelper mye bedre nå enn det gjorde det da jeg ikke var gravid. Jeg måtte ofte kombinere Paracet med Ibux for å oppnå smertelindring, og selv det ikke alltid hjalp. Prøvde også flere migrene medisiner før jeg fant ut at kun Imigran spray har noen virkning, men det kan jeg ikke ta nå. Nå, når jeg ikke får ta noe untatt Paracet, og ikke det så mye heller, merker jeg at hodepinne gir seg lettere med det, men det også sikkert pga årsaken til smerter er nå annerledes enn før.

Jeg tror at du må se litt på det du gjør og driver med for tiden, hva du spiser og hvor ,mye du hviler. Prøv å sammenlikne det med livet ditt før svangerskapet og se om du kan endre noe. Kanskje det hjelper ? Hvis ikke det, ville jeg snakket med lege om det, for du kan ikke fungere sånn på sikt. Lykke til og god bedring !

Skrevet

Jeg sliter også. I forrige svangerskap var det ille til ca uke 12-13 tror jeg, etterhvert gradvis bedre og siste halvdel av sv skapet null hodepine uansett type. Fantastisk. Nå er jeg i uke 14+5 og venter utålmodig på at det skal bli bedre. Håper det skjer snart:-D

Skrevet

Heisann!

Jeg har svart på flere innlegg om migrene og hodepine her inne før. Jordmoren min anbefalte tilskudd av magnesium mot hodepinen min, som alltid varer i 3-4 dager. Jeg googlet det, og fikk opp at flere studier viser at magnesiummangel er årsaken til 80 % av migrenetilfeller.

Da jeg spurte på apoteket, sa de at magnesium utvider blodårene i bena, og gjør kanskje noe lignende i hodet også.

Jeg har forsøkt å ta magnesium i ca 1 uke, og da jeg dag 2 fikk hodepine, gikk det over etter at jeg tok tabletten. Jeg aner ikke om det var tilfeldig eller ikke, men jeg er nysgjerrig nok til å ville teste det ut videre:-)

Magnesium er helt ufarlig for gravide, og overskudd skilles ut i urinen.

Skrevet

Jeg fikk redusert mengde med migrene etter at jeg ble gravid, men har hatt noen anfall. Dette er ille da vanlig paracett ikke virker og jeg bare må ligge ned og vente til det går over. Merker selv at det som utløser migrenen er når jeg gjør for mye, ser for mye på data/tv eller får for lite mat/veske eller (i forb.med omgangssyke o.l), så prøver så godt jeg kan å passe på at jeg ikke trigger migrenen. Takk for tips med magnesium. Det skal jeg vurdere sterkt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...