Leona* Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har hatt hodepine i over 1 uke nå. Svak hodepine som forværres utover dagen. Sikkert vanlig med hodepine pga hormonforandringer, så jeg er litt usikker på om jeg skal gå til lege eller ikke....?
fani Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Generelt bør du dra til lege med vondt som ikke går over av seg selv etter to uker. Hodepine i en uke i strekk er, om ikke annet, meget ubehagelig. Jeg ville vel tatt en tur til legen. Bedre føre var.. *s* og jeg kom til å trykke på feil knapp, og har klaget på innlegget ditt - beklager :-)
Mammaen til Turid Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 hodepine er ganske vanlig i svnagerskapet. hormonforandringer, blodtrykk, osv.. MEN har du problemer i hverdagen og må ta smertelindring pga det ring legen.. (ha en lav terskel for legekontakt under svangerskapet - bedre føre var..)
itb Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Det hadde jeg også i litt over en uke, men plutselig var det borte. Den uken var helt forferdelig. Legen sa at jeg fint kunne ta paracet så lenge ikke det gikk over lengre tid og ikke var mange om dagen, men du vil jo liksom ikke det heller.... endte opp med at jeg tok en halv paracet når det ble uutholdelig, sove gjorde ting bare verre.. er glad det er over, for det går nok over for deg også...
Gjest Lilu87 Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har også slitt med hodepine en stund, nesten 3 uker nå. Har bestilt legetime nå, og håper virkelig det ikke er noe annet enn hormoner eller annet ufarlig. Har tatt paraceter nesten hver dag, og noen ganger har jeg tatt hele dagsdosen også for å kunne fungere greit på jobb og hjemme etterpå. Jeg har merket at det blir verre når jeg beveger meg mye/får opp pulsen, og det bekymrer meg en del.
førti Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Hei ! Hodepine kan komme hvis en er stiv i nakken og skuldre og da hjelper det å få knekt opp hos kiropraktor. En trenger jo ikke henvisning fra lege lenger og ikke gjør det vondt å bli knekt opp heller.
Mamsebamsen Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Dersom du ikke har gjort det allerede, bør du nok dra til legen eller innom helsestasjonen. Hodepine kan være symptom på flere ting, og det første jeg tenker siden du er gravid, er høyt blodtrykk. Jeg er mye plaget med hodepine i dette svangerskapet, og forstår at det kan være omtrent umulig å fungere på jobb uten å ta smertestillende. Men paracet i svangerskapet fordobler risikoen for astma hos barnet, så man bør unngå det, selv om det ikke er direkte farlig for fosteret. Jordmoren min anbefalte å isteden ta tilskudd av MAGNESIUM mot hodepine. Det er gjort forsøk både med migrenepasienter og de med "vanlig" hodepine, og det har god effekt på ca 80 %. Magnesiumtilskudd er ikke skadelig å ta for gravide, og eventuelt overskudd blir skilt ut i urinen. Jeg har forsøk å ta magnesium selv i ca 1 uke nå. Dag 2 glemte jeg å ta tabletten, og fikk vondt i hodet utover dagen. I slike tilfeller blir jeg vanligvis liggende i 3-4 dager med hodepine. Jeg tok tabletten før jeg la meg, og da jeg våknet neste morgen var jeg bra! Det kan meget godt ha vært tilfeldig, men det har gjort meg interessert i å forsøke dette en stund. Håpet er jo at det er en lettvint løsning på problemet:-)
Leona* Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2011 Takk for svar! Jeg var hos legen i dag, og ble sykemeldt ut neste uke. Fikk målt blodtrykket, og det var helt fint. Men godt å ha sjekka det, og fått hørt hjertelyden til babyen : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå