Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en emmaljunga edge duo vogn til gutten min som er 10 uker. Problemet er at vognen er så stor å dra med seg om vi bare skal en tur på kjøpesenteret. Lurer på om jeg skal kjøpe en trille som jeg kan ligge ned ryggen på? Er det noen som vet om han er for liten? Når begynte dere og bruke trille?

Setter veldig pris på svar :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Om han er bare 10 uker så er han vel for liten til en enkel sportstrille? Hva med å kjøpe en bæresele ala Manduca eller Angelpack? Jeg får helt krupp av å gå med barnevogn på kjøpesenter, mest da Muffin nekter å sitte i den i mer enn 5-10 minutter, men mest fordi det er umulig å komme seg frem i butikkene. Her bruker vi angelpack bæresele; da kan Muffin bæres både på rygg og mage.

Trenger aldri å vente på heisen, trenger ikke å droppe å gå inn i små, trange butikker, trenger ikke å lempe vogna inn og ut av bilen :)

Han er nå litt for utålmodig til å sitte i bæresele mer enn 10-15 minutter da, men før han ble 7 mnd kunne han kose seg i timevis <3

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Her bytta vi forresten om til sportsdel da Muffin var 6 mnd; selv om han var 70 cm lang så han sååå liten ut <3 Men vet at folk har bytta fra bag til sportsdel helt fra babyene var 4 mnd gamle. Men vogna er jo akkurat like stor med bag eller sportsdel, med mindre du kjøper en veldig enkel og lett sportstrille. Men usikker på om de kan slås helt ned?

Skrevet

Vi kjøpte en Chicco trille på babyshop som kan legges helt ned. Den kan brukes fra 0 mnd. http://www.babyshop.no/vogner/paraplytrille/liteway

Vi er veldig fornøyd med den som en kjøpesentertrille. Den er ikke så bra i by/på ruglete vei. Vi kjøpte en bøyle som vi har midt forran, den kan vi sikkert kutte ut når hun blir større og går ut og inn selv.

Jeg har brukt den med vinterposen vår, easygrow og saueskinn i bånd. Funker kjempefint, hun har bedre plass i den enn i brio vogna vår. Så om vi skal noe sted hvor vi ikke skal trille tar vi med den også sover hun i den.

Den tar liten plass i bilen også. Eneste dumme er at du må ta av frontbøylen før du slår den sammen.

Får vi et barn til har jeg tenkt å kjøpe en liten løs bærebag som babyen kan ligge. Denne vil jeg da sette i trilla og bruke på kjøpesenter fra nyfødt. Føler at det blir litt lunere med bærebag.

Skrevet

Vi kjøpte en Quinny Buzz 3 da vi skulle på ferie. Relativt liten og lett trehjuling med svingbart nesehjul. Setet er i myk neopren og formet på en måte at selv små babyer ligger/sitter veldig godt. Vi brukte denne fra jenta var 3,5 mnd - og hun elsket den! Fin å sove i også. Ikke noe fullverdig erstatning for "hovedvogna" (vi har også en Emmaljunga Edge Duo), men super til byturer og sånn;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...