mer enn bare mor Skrevet 4. desember 2011 #1 Del Skrevet 4. desember 2011 tror kanskje jeg er i gang med å utvikle bekkenløsning,.. Dette er mitt andre barn, og jeg var ikke plaget med dette med førstemann,. Det hele begynte med at jeg flyttet/løftet mye og mye tungt en dag på jobben, i tillegg til at jeg har et høyt tempo på jobben.. Trodde kanskje jeg bare forstrakk noe, men dette er 4. dagen med smerter...? De er ikke konstante, men når jeg går, bøyer meg skeivt, snur mer for fort, etc så kommer smertene.. jeg har vondt bak i bekkenet og nedover låret (baksiden) på ene foten.. Fredag var det så ille at jeg haltet, og slike "lyn" av smerter kom ved brå bevegelser.. i helgen har jeg tatt det helt med ro, men bare etter en liten tur på matbutikken kom smertene igjen.. er det håp om at dette går over av seg selv? hva gjør jeg nå? Tenker jo selvsagt å se det an på jobb i morgen, men slik det er nå i kveld så kommer jeg nok til å få ganske vondt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143847288-bekkenl%C3%B8sning-noen-som-kan-forklare-litt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MMr Skrevet 4. desember 2011 #2 Del Skrevet 4. desember 2011 Høyres ut som bekkenløysing ja, men kan like godt vera bekkenlåsning.. Sistenevnte kan behandles hos kiropraktor eller fysioterapaut. Anbefalar kiropraktor. I forrige svangerskap hadde eg store problem med bekkenløysing og gjekk til kiropraktor to gonger i veka i 6 mnd.. Som sagt kan ikkje løysing behandles, men eg fekk hjelp til blant anna utstrekking. Smertene kan sittja både bak og framme,eller berre ein av delane. Eg fekk store smerter når eg la vekt på føttene, eller løfta dei. Havna på krykker allerede i veke 13. Må legga til at graden av bekkenløysing er forskjellig.. Eit par tips dersom du har bekkenløysnig: * Kjøp bekkenbelte i lær på apotek * Når du står, legg lik vekt på begge føttene * Inn og ut av bil, seng ol., hold knea samla * Sov med ei lita pute mellom knea/leggene slik at bekkenet held seg parallelt * Prøv også å holda bekkenet parallelt/ legg lik vekt på føttene ved nysing eller hosting (det kan gjera skikkeleg vont om du står eller ligg feil!) Eg vil anbefala deg å ta kontakt med lege så får du svar. Der kan du og få henvisning til fysio, kiropraktor må ein betale for sjølv. Må leggja til at eg var faktisk bedre dei to siste mnd. Då låg ungen langt nede i bekkenet og holdt det meir stabilt. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143847288-bekkenl%C3%B8sning-noen-som-kan-forklare-litt/#findComment-143847790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsebamsen Skrevet 5. desember 2011 #3 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg hadde det slik du beskriver i mine to første svangeskap. Altså at en uheldig bevegelse gjorde at jeg fikk vondt i bekkenet i noen dager. Dersom jeg hvilte nok og unngikk bevegleser som utløste smerter, "grodde" det på noen dager og ble bra helt til neste gang jeg glemte meg og gjorde en bevegelse kroppen min ikke likte. Etter at jeg skjønte hvilke bevegelser jeg ikke tålte, holdt jeg meg temmelig rørlig. "Alltid likevekt", ble mottoet mitt. Altså ikke sitte skjevt, lene seg med vekten på ett ben, bøye seg fremover osv. Forøvrig veldig gode tips i svaret over her. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143847288-bekkenl%C3%B8sning-noen-som-kan-forklare-litt/#findComment-143847848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå